کارتر: استقرار سپر موشکی آمریکا در کره‌جنوبی، تصمیمی یک جانبه نیست

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ائتلاف سه جانبه واشینگتن، سئول و توکیو درباره استقرار سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی تصمیم‌گیری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ "اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، اظهار داشت: استقرار سامانه پدافند موشکی در کره جنوبی تصمیم یک جانبه از سوی واشینگتن نخواهد بود؛ بلکه این موضوع از طریق ائتلاف امنیتی (شامل آمریکا، کره جنوبی و ژاپن)  به رای گذاشته می‌شود.
 
اظهارات اشتون کارتر، پس از دیدار با "هان مین – کو،" همتای کره‌ای وی تایید شد. دو طرف درمورد طرح مشترکی برای مقابله با برنامه موشکی و کلاهک‌های بیوشیمیایی کره شمالی نیز گفتگو کردند. پنتاگون و ارتش کره جنوبی روز گذشته برای"رهگیری، دفاع، اخلال‌گری و امحای" موشک‌های کره شمالی که وارد حریم هوایی کره جنوبی می‌شوند، توافق کردند.
 
کارتر در این باره گفت: ما صادقانه درباره تهدیدهای کره شمالی از جمله تسلیحات هسته‌ای، موشک‌های بالستیک، تهدید سایبری و تهدیدهای نظامی صحبت کردیم. این تهدیدها صلح و امنیت را در شبه جزیره کره و این منطقه به خطر می‌اندازد.
 
سئول مدعی است، کره شمالی 2500 و 5000 تن تسلیحات شیمیایی دارد و مقام‌های آمریکایی می‌گویند پیونگ یانگ بالغ بر 20 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. این موضوع بهانه‌ای برای مقامات آمریکایی قرار گرفت تا توجیهی در استقرار سامانه پدافند موشکی تاد در کره جنوبی به دست آورند. با  
 اشتون کارتر مدعی شد استقرار این سامانه تصمیم یک جانبه آمریکا نخواهد بود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار