ایمن‌سازی دریاچه شهدای خلیج فارس پس از طوفان

شهردار منطقه 22 گفت: نظارت و کنترل دریاچه شهدای خلیج فارس به منظور پیشگیری از طغیان احتمالی نیز برنامه‌ای بود که با حضور مسئولان منطقه صورت گرفت.

ایمن‌سازی دریاچه شهدای خلیج فارس پس از طوفانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با آغاز طوفان و بارندگی ناگهانی در پایتخت، شهردار، قائم مقام و دیگر مسئولان منطقه 22 با حضور سطح منطقه، به ویژه در اماکن و معابر مستعد به آبگرفتگی، بر رفع مشکلات پیش آمده نظارت مستقیم داشتند تا عبور و مرور در حین بارندگی و پس از آن طبق روال معمول به ویژه در معابر بزرگراهی جریان داشته باشد. 

شهردار منطقه 22 در ادامه افزود: از ابتدای روز دوشنبه 29 تیر ماه و یک روز پس از وقوع طوفان و بارندگی و دیگر همکاران در ستاد مدیریت بحران، خدمات شهری، پلیس راهور، آتش‌نشانی، هلال احمر، کلانتری و غیره با بکارگیری تجهیزات و سگ‌های زنده‌یاب در محل رودخانه کن برای رفع اثرات سیلاب و لایروبی رودخانه و ... حضور یافتند.
 
وی تصریح کرد: در این راستا قائم مقام شهردار، همچنین عوامل خدمات شهری، ستاد بحران و غیره همزمان با آغاز بارندگی و وزش باد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت که پیش درآمد وقوع طوفانی ناگهانی در تهران بود، در قالب تیمی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند و با حضور در نقاط مستعد به آبگرفتگی، اماکن و غیر گوشه و کنار منطقه را تحت کنترل و نظارت مستقیم خود درآورند. 

شهردار منطقه 22 تأکید کرد: بر این اساس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، بیلبوردها و دیگر سازه‌های موجود در اطراف معابر اصلی و شربانی به ویژه بزرگراه‌ها به موقع کنترل شد و طوفان بارندگی شدید در منطقه بدون برجا گذاشتن خسارتی از محدوده شمال غرب پایتخت رد شد اما با این، 200 نفر از عوامل خدمات شهری و ستاد مدیریت بحران منطقه 22 تا صبح روز بعد در حال آماده‌باش برای رویارویی با رخدادهای ناگهانی باقی ماندند. 

وی در پایان گفت: تعدادی از عوامل ستاد بحران منطقه با اعلام خبر وقوع حادثه در کن و سولقان به منطقه 5 اعزام شدند تا همکارانشان را در رفع مشکل به وجود آمده یاری کنند. 

گفتنی است، جاده روستایی وردیج و وارش نیز که به دلیل وقوع طوفان و بارندگی، مسدود شده بود، با تلاش عوامل ستاد مدیریت بحران منطقه 2 ساعت پس از پایان طوفان بازگشایی شد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا شیرین
۱۵:۳۰ ۳۱ تير ۱۳۹۴
با سلام

اگرچه این طوفان و سیل باعث خسارت به هموطنان عزیز و از دست دادن جان عده ای از آنان گردید ، ولی باید دولتمردان و استانداران و شهرداران محترم ارزیابی کنند چقدر در مقابل بلایای طبیعی ..... آسیب پذیر هستیم ، بهتر است آمادگی کشور را از این سطح بالاتر ببریم تا در این مواقع با حداقل خسارت مواجه شویم... 94/4/31
آخرین اخبار