نماينده اسدآباد با بيان اينكه مجلس قطعاً در روند بررسي برجام نگاهش به عملکرد کنگره آمريكا نخواهد بود، گفت: برخي دلواپسی‌های موجود از نوع دیپلماسی یا انرژی هسته‌‌ای نیست بلكه برای حضور در درون قدرت است.

عملکرد كنگره آمريكا تاثیری بر نگاه مجلس به "بهروز نعمتی" نماينده اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این که مجلس روز گذشته نسبت به سخنان وزير امورخارجه و رئيس سازمان انرژي اتمی اغنا شد، گفت: برجام یک مسئله فراحزبی، گروهی و جناحی است كه تمام مسئولان نظام به دنبال انجام آن بودند و خوشبختانه اين اتفاق بزرگ هم رخ داد.

وی ادامه داد: برخی دلواپسی‌ها هم وجود دارد که به موضوعات هسته‌ای مربوط نيست، زیرا 8 سال آن‌ها تولیت امر دیپلماسی و مذاکرات را در اختیار داشتند كه البته از این بابت از آن‌ها متشکريم، اما مسلما این نوع دلواپسی از نوع دیپلماسی یا انرژی هسته‌‌ای نیست.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: اين وابستگی‌ و دلواپسی‌ها برای حضور در درون قدرت است كه آن‌ها برای اين مسئله باید فکر دیگری کنند.

نعمتي با اشاره به اينكه دنیا با تمام لج‌بازی‌های 12 ساله‌اش، ایران هسته‌ای را پذیرفت، افزود: این بزرگ‌ترین دستاورد برای ملت و کسانی است که جان‌شان را در اين راه از دست داده‌اند و اكنون باید با استفاده از این فرصت انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای‌مان را که بارها مورد تاكيد مقام معظم رهبری بوده به سمت جلو ادامه دهیم.

نماينده همدان با تاكيد بر اين كه مجلس شاداب و آگاه قطعاً در روند بررسي برجام نگاهش به عملکرد کنگره آمريكا نخواهد بود، گفت: اگر مجلس می‌خواست منتظر نظر کنگره باشد، طرح تشکیل کمیسیون ویژه بررسی مسائل هسته‌ای را به صورت دو فوریت برای در دستور کار خود قرار نمی‌داد.

وي ادامه داد: 15 نماینده‌ دارای صلاحیت در این کمیسیون قرار خواهند گرفت و زمان رأی‌گیری برای این کمیسیون توسط هیئت‌رئیسه مجلس مشخص خواهد شد.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس با بيان اينكه شورای عالی امنیت ملی یک شورای فراقوه‌ای متشکل از رؤسای سه قوه و نمایندگان مقام معظم رهبری است، خاطرنشان كرد: اين شورا با توجه به اطلاعات و دسترسی‌های ويژه می‌تواند در تشخيص موضوعات فراملی بسيار مؤثر باشد و مجلس در کنار آن به بررسی برجام خواهد پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار