فیفا ماه فوریه 2016 (اسفند امسال) جانشین سپ بلاتر را انتخاب خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری استاندارد، هیئت اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، امروز در جلسه خود، 26 فوریه 2016 (7 اسفند 1394) را به عنوان تاریخ جدید برگزاری انتخابات رئیس آینده این فدراسیون برگزید.  پیش‌تر قرار بود این انتخابات اواسط دسامبر  2015 (اواخر آذرماه 1394)  برگزار شود اما بدلیل برگزاری بازی‌های جام باشگاه‌های جهان در آن تاریخ، هیئت اجرایی ناچار شد زمان برگزاری انتخابات را به تأخیر بیندازد.

«میشل پلاتینی» 60 ساله، رئیس کنونی کنفدراسیون یوفا، اصلی‌ترین گزینه جانشینی پلاتر 79 ساله است. احمد صباح، رئیس کمیته المپیک آسیا از حامیان اصلی پلاتینی است. پلاتینی برای جانشینی پلاتر به 105 رأی از کل 209 رأی کشورهای عضو این اتحادیه نیاز دارد. 

یک کمدین انگلیسی در حالیکه بلاتر در کنفرانس خبری دلایل کناره‌گیری خود را پس از 17 سال ریاست بر فیفا بیان می‌کرد به وی نزدیک شد و چند دسته دلار بر سر وی ریخت. این کنفرانس خبری پس از اعلام تاریخ جدید برگزاری انتخابات ریاست فیفا برگزار شد. بلاتر به دست داشتن در تخلفات مالی صورت گرفته در فدراسیون جهانی فوتبال متهم است. وی اتهامات فساد مالی را به شدت رد می‌کند.

انتهای پیام/ 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار