رئیس کل دادگستری استان گلستان در سومین جشن گلریزان که در گرگان برگزار شد از وجود ۳۴۳ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی هاشمیان در سومین جشن گلریزان در گرگان با بیان این که موضوع زندانیان یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، افزود: برای کمک به آزادی این تعداد زندانی تاکنون سه جشن گلریزان در شهرهای گنبدکاووس، بندرترکمن و گرگان باهدف جمع آوری کمک های مردمی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع زندانیان جرایم غیر عمد گلستان ۱۸۴ نفر مربوط به بدهی مالی، ۷۲ نفر مربوط به مهریه، ۲۱ نفر نفقه و ۶۶ نفر مربوط به دیه هستند.

هاشمیان با بیان این که پارسال با همکاری ستاد مردمی دیه گلستان یکصد و ۶۴  زندانی جرایم غیر عمد ازاد شدند گفت: ۲ میلیارد ریال از ۷۶ میلیارد ریال پول مورد نیاز برای آزادی این زندانیان را خیرین تامین کردند.

وی همچنین گفت: سه ماهه نخست امسال نیز ، ۵۳ زندانی جرایم غیرعمد با کمک مالی ۱۴ میلیارد ریالی خیران ، از زندان ازاد شدند .

رئیس کل دادگستری استان گلستان، کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را نوعی بیعت با خداوند نامید و افزود: اگر هر فرد ایرانی تنها به اندازه ۲ قرص نان به ستاد دیه کشور کمک کند سالانه ۱۴۰ میلیارد تومان جمع آوری می شود که می توان بسیاری از مشکلات را حل و زندانیان را آزاد کرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.