شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌های خود را برای پخش در روز عید سعید فطر و تعطیلات پس از این روز معرفی کردند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی رادی در روز عید سعید فر با مجموعه برنامه‌هایی شاد مخاطبان خود را در روز عید و جشن بندگی همراهی می‌کند.برخی ویژه برنامه های این شبکه‌ها معرفی شده‌اند.
 
*ویژه برنامه‌های رادیو جوان به مناسبت عید سعید فطر 

شبکه رادیویی جوان ویژه برنامه‌های این شبکه را به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر به این شرح اعلام کرد:

«صبح روزپاداش» عنوان برنامه‌ای ازگروه جوان ودانش شبکه رادیویی جوان است که به پوشش نمازعید سعید فطرکه به امامت مقام معظم رهبری اقامه می‌شود، اختصاص دارد.این برنامه صبح روز عید فطر ازساعت 6:40 تا 9 صبح به تهیه‌کنندگی فاطمه قنبری پخش می‌شود.

برنامه «عید من» کاری شاد و مفرح ازگروه جوان وجامعه  شبکه جوان است که به  گویندگی فرزاد حسنی وتهیه‌کنندگی فریبرزگلبن در روزنخست و روز دوم تعطیلات عید فطرازساعت 10 تا 11:45 ازرادیو جوان پخش می‌شود.بخش‌های مختلف این برنامه شامل: قطعات نمایشی طنز، پخش موسیقی و گفتگو تلفنی با میهمانان برنامه است.

 برنامه «جوان ایرانی سلام» به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر به تهیه کنندگی زهرا یساقی  درروز نخست و دوم تعطیلات عید فطربه صورت ویژه تهیه وپخش می‌شود.این برنامه از ساعت 6:40 تا 8:30 ازشبکه جوان پخش می‌شود.

« ماه مهربان» عنوان ویژه برنامه زنده ازگروه جوان واندیشه رادیوجوان است که به تهیه‌کنندگی علیرضا محمدنیا به مناسبت عید سعید فطر تهیه شده است که درروزنخست وروز دوم تعطیلات عید فطر ازساعت 20 تا 22 ازاین رادیو جوان  پخش می‌شود.

«امروز، جشن» عنوان ویژه برنامه‌ای زنده ازگروه جوان وتفریحات رادیوجوان است که به مناسبت عید سعید فطر در روز نخست و دوم تعطیلات عید فطر ازساعت 19 تا 20 ازاین شبکه پخش می‌شود.
 
*ویژه‌برنامه‌های عید سعید فطر در رادیو تهران 

شبکه رادیویی تهران به مناسبت عید سعید فطر، عید بندگی و عبادت، ویژه‌ برنامه‌هایی تدارک دیده است.

نمازعید سعید فطر به صورت زنده با عنوان «جشن بندگی» از ساعت 6 و 30 تا 10، همراه با سخنان مقام معظم رهبری، در مصلای تهران از شبکه رادیو تهران پخش می‌شود.

احمد برمر، تهیه‌کننده برنامه، با اعلام این خبر گفت: رویکرد اصلی این برنامه پوشش نماز عید فطر و اطلاع رسانی تمهیدات ترافیکی مسیر برپایی نماز است.

بحث بر سر پرداخت فطریه و بحث‌های فقهی درباره زکات فطریه، جایگاه و اهمیت نماز عید فطر، از دیگر بخش‎های این برنامه است.

علیرضا محمدی، گزارشگر رادیو تهران در جمع نمازگزاران، از حضور پرشور مردم گزارش می‌دهد و با آنها درباره مسائل اخلاقی و تربیتی گفتگو می کند.

رضا خضرائی (گوینده)، رضا قربانی (مشاور)، معصومه پاکروان (نویسنده)، و ساناز باقری (هماهنگی) سایر عواملی هستند که با این برنامه همکاری می‌کنند.

*هنرمندان مهمان رادیو تهران

مهدی رادفر، تهیه‌کننده برنامه شکرانه، با بیان این که در روز عید گروهی از هنرمندان مهمان رادیو تهران خواهند بود، گفت: بازیگران و خوانندگان با حضور در ویژه‌برنامه «شکرانه» این عید را جشن می‌گیرند و لحظات مفرح و شادی را برای سپاس و قدردانی از خداوند متعال برای توفیق عبادت و بندگی در این ماه پربرکت، تقدیم شنوندگان می‌کنند.

 وی افزود: این برنامه شنبه از ساعت 10 تا 12 و یکشنبه از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه، با بخش‌های دیگری همچون نمایش و طنز، تبریک خوانندگان پاپ به هموطنان و تقدیم آهنگی از این هنرمندان و تشویق به صله رحم و کمک به تهیدستان و نیازمندان از رادیو تهران پخش می‌شود.

 نمایش رادیویی «هلال عید» از ساعت 3 تا 4 بامداد شنبه، با پنج قطعه کوتاه نمایشی از قصه‌های قدیم ادبیات کهن با گویندگی مهین نثری، صدرالدین شجره، بازیگری رضا عمرانی و احمد گنجی روی آنتن شبکه رادیویی تهران می‌رود.
در این برنامه همچنین درباره عید سعید فطر و آداب و رسوم تهرانی‌های قدیم در ماه رمضان، افطار، سحر و عید فطر صحبت می‌شود. نویسندگی برنامه با بابک صفی‌خانی و تهیه‎کنندگی آن را محمد مهاجر بر عهده دارد.

«عصر بخیر تهران» ویژه عید فطر شنبه و یکشنبه از ساعت 16 تا 18، «مسابقه صددرصد» شنبه و یکشنبه از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه، «صبح تهران» یکشنبه از ساعت 7 تا 8 و 30 دقیقه از دیگر برنامه‌هایی است که متناسب با این روز با بازتاب شادی و نشاط مردم، ارتباط از شهر و پخش تلفن‌های مردمی و انعکاس حال و هوای اماکن مذهبی در روز عید از رادیو تهران پخش می‌شود.
 
*رادیو نمایش ویژه‌های عید فطر خود را معرفی کرد 

اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، اسامی و زمان پخش نمایش‌های ویژه عید سعید فطر را اعلام کرد.

مجموعه نمایش‌های «عیدانه»، «بی بی شبکه»  و مجموعه «مهمان ناخوانده» عناوین آثاری هستند که از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شوند. بر اساس این خبر زمان پخش این نمایش‌ها بدین صورت اعلام شد.

«عیدانه» به کارگردانی جواد پیشگر که ساعت 9:30 دقیقه روی آنتن می‌رود و داستان آن درباره ی نوید وش نوال است که  به کمک رضا سعی داشته زمینهای اطراف باغ را به زیر کشت ببرند و برای جلیزکاری آماده کنند اما مشهدی غلام مخالفت کرده و اجازه این کار را نمی‌دهد و در این بین اتفاقاتی می‌افتد.

«بی بی شبکه» به کارگردانی جواد پیشگر، ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است: بی بی پس از دستکاری گوشی موبایلش سیستمی طراحی می‌کند که هرگاه اهل خانه غرق گوشی هایشان می‌شوند خودبخود گوشی‌ها را خاموش می‌کند و تا زمانی که به گفتگوی صمیمانه ننشینند قادر به استفاده از شبکه نیستند این مسئله نخست آزرده شان می‌کند اما سرانجام خانواده را به هم نزدیک می‌شوند و....

«مهمان ناخوانده» به کارگردانی مجید حمزه ساعت 16 روی آنتن این شبکه می‌رود که داستان آن ماجرای چند دوست است که درگیر درس خواندن برای کنکور هستند و اتفاقات جالبی برایشان رخ می‌دهد.

همچنین نمایش رادیویی «گنجشک ها در برف» به کارگردانی ایوب آقاخانی در این روز فرخنده از رادیو نمایش پخش می‌شود که  در خلاصه داستان آن آمده است: بدرالزمان نعمتی درکما است و رها نوه‌اش صدای اورا می‌شنود که از زنی بنام دلارام و پسرش طلب بخشش می‌کند. خانواده در پی یافتن این زن و پسرش برمی‌آید تا اینکه آنها را می‌یابند آنها بخاطرتهمت ازمنزل بدرالزمان اخراج شده بودند که در روزعیدفطرمشکلات برطرف می‌شود.

همگی این آثار با هنرنمایی بازیگران، تهیه‌کنندگان، نویسندگان، صدابرداران و افکتورها در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده که در این روز فرخنده به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

*عید بندگی در رادیو معارف

به مناسبت عید سعید فطر ویژه برنامه «عیدبندگی» در روزهای اول و دوم شوال از رادیو معارف پخش می‌شود.

«عیدبندگی»  در روز عید سعید فطر از ساعت 05: 7 صبح با پخش مستقیم نماز عید سعید فطر و خطبه‌های آن توسط رهبر معظم انقلاب آغاز می‌شود و تا ساعت 10 صبح ادامه خواهد داشت.

 در بخش کارشناسی این برنامه حجت الاسلام و المسلمین مصطفی صفاری تهرانی به ارائه راهکارهای حفظ دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان و شیوه‌های مراقبه در بعد فردی و اجتماعی خواهد پرداخت.

 ویژه برنامه «عیدبندگی»‌ در دومین روز ماه شوال از ساعت 35: 8 تا 10 صبح با بخش‌های متنوع و جذاب از جمله معرفی آداب و رسوم کشورهای اسلامی در عید فطر وگزارش حال و هوای عید فطر در مناطق مختلف کشور تقدیم مخاطبان رادیو سراسری معارف خواهد شد.

«عید بندگی» کاری از گروه فرهنگ و جامعه است که به تهیه‌کنندگی ابوالفضل سلیمانی از رادیو معارف پخش می‌شود.

«نوبت استجابت» عنوان ویژه برنامه عید سعید فطر شبکه رادیویی سلامت است که جمعه از ساعت 21 به مدت 180 دقیقه به طور زنده از این شبکه رادیویی تقدیم مخاطبان صدای دانش، نشاط و آرامش می‌شود.

این ویژه برنامه به تهیه‌کنندگی مرتضی میلانی بخش‌هایی چون؛ رمضان 1394 در یک نگاه، بررسی و تحلیل رویدادهای مهم سلامت محور در سال جاری، گفتگو با بازیگران سریال‌های ماه مبارک رمضان، نمایش، گزارش از مراکز استان‌ها، بررسی و معرفی چهره شاخص پزشکی در رمضان امسال است.


انمتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار