باستان‌شناسان اکتشافات جدیدی در خصوص نحوه سکونت مردم انگلستان در عصر آهن انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آرکئولوژی؛ بررسی‌های ژئوفیزیکی انجام شده توسط دانشگاه «بورن موث» انگلستان سبب کشف 150 خانه دایره‌ای شکل و دیگر نشانه‌های زندگی در شهر ما قبل تاریخ «دورو پلیس» شد. این شهر محل زندگی قبیله «دورو ترگیس»، در عصر آهن بوده است.

تاکنون 16 مورد از این خانه‌ها حفاری کامل شده‌اند. این خانه‌های دایره‌ای شکل از آن جهت از اهمیت برخور‌دارند که پیش از این باستان‌شناسان بر این باور بودند که اقامت و استقرار مردم در مکان‌های باز نبوده و در دژها و قلعه‌هایی همچون «قلعه مایدن» (بزرگترین دژ قدیمی اروپا) بوده است. اما اکتشاف رخ داده اخیر، نشان می‌دهد که قبل از رسیدن رومی‌ها، مردم بریتانیا تنها در مناطق مورد حفاظت ساکن نبوده‌اند و در مکان‌هایی شبیه به روستا هم اسکان داشته‌اند.

گروه تحقیقاتی دانشگاه «بورن موث» همچنین استخوان‌های تعدادی از حیوانات دوران پیش از تاریخ، بقایای فعالیت‌های آهنگری، ‌سنگ‌های آسیاب و... را نیز در این منطقه پیدا کرده‌اند.

بریتانیای ما قبل تاریخ، به دوره‌ای ما‌‌بین استقرار انسان‌ها در این منطقه تا آغاز تاریخ ثبت شده این کشور، اطاق می‌شود. تاریخ ثبت شده بریتانیا از هجوم رومی‌ها به این کشور در سال 43 بعد از میلاد شروع شده ولی اکتشافات اخیر سبب کسب اطلاعاتی در خصوص دوره پیش از آن شده است.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار