رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: شورا نباید انفعالی در این خصوص برخورد کند، بلکه باید کمیته‌هایی را برای تصمیم گیری در نظر بگیرد.

تذکر سالاری به سکوت شورا در مقابل سازه میدان سپاهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای در ادامه جلسه علنی امروز در تذکر پیش از دستور در خصوص سازه میدان سپاه، اظهار کرد: این موضوع در فضای رسانه‌ای مطرح شده و از شورا انتظار می‌رفت که به این مسئله ورود کند و انفعالی عمل نکند.

وی افزود: از شورا انتظار می‌رود تا قبل از اظهار نظر مقامات قضایی، کمیسیون اصل 90 مجلس  و نهادهای دیگر به مساله ساخت و ساز میدان سپاه ورود می‌کرد.

سالاری ادامه داد: شورای شهر تهران نباید در این مورد انفعالی برخورد کند و باید با تشکیل جلسه‌ای به راهکارهای حل این مشکل بپردازد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات سپاه در اینخصوص تصریح کرد: سپاه اعتقاد دارد که مسیر قانونی را طی کرده و تفاهم‌نامه‌ای در سال 88 منعقد کرده و براساس مکاتبات که با شهرداری داشته است و عدم اظهار نظر شهرداری بعد از یک ماه می تواند اقدام به ساخت و ساز کند.

وی با اشاره به اظهارات پورمختار ادامه داد: پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است که آنچه سپاه انجام داده قانونی بوده است.

عضو پارلمان شهری در ادامه گفت: شهرداری تهران  براساس مستنداتی در خرداد 89 اعلام کرده که این پهنه فضای سبز است و در مجاورت بافت تاریخی – فرهنگی امکان ساخت و ساز وجود ندارد و ساخت و ساز در مجاورت بناهای تاریخی نیاز به مجوز میراث فرهنگی و کمیسیون ماده 5 دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: کمیسیون شهرسازی و معماری نظرات کارشناسی را در این سازه دنبال کرذده بود اما به لحاظ ناپایداری نظرات و ادعاها این موضوع را بیان نکرد تا اینکه تمام زوایای آن در رسانه‌ها و حتی رسانه‌های خارجی مطرح شدند که انتظار می‌رود شورا با تشکیل جلسه 31 نفره به بررسی ابعاد مختلف این موضوع بپردازد.

سالاری با بیان اینکه سپاه پاسداران خدمات ارزنده‌ای را انجام داده است افزود: اقدامات و خدمات سپاه پاسداران ارزنده است و نباید با این موضوعات ذهنیت بی‌قانونی سپاه در ذهن مردم تداعی شود.

سالاری در تذکر دوم خود به موضوع طرح استخدام شهرداری در سازمان شهرداری و دهیاری کشور خطاب به چمران گفت: در این موضوع دو بار تذکر داده‌ایم و البته مسئله بسیار مهمی است که باید کمیته‌هایی در اینخصوص تشکیل شود تا بصورت تخصصی به این موضوع بپردازند .

سالاری ادامه داد: موضوعی که مطرح شده به امضای 26 نفر از نمایندگان مجلس رسیده است که باید گفت: ماده واحده آن با تبصره‌هامغایرت اساسی داد.

سالاری با اشاره به تبصره‌های این لایحه تصریح کرد: در تبره‌های آن شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها متمرکز می‌شوند که این به معنای دولتی شدن شوراها و شهرداری‌ها است. که این مساله مغایرت با مصوبه دولت در خصوص خودکفایی شهرداری‌ها دارد.

وی گفت: یک فوریت آن به تصویب رسیده که البته انتظار می‌رود در کمیسیون تخصصی به این موضوع بپردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار