مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: فاجعه زیست محیطی در پلدختر رخ داده و بخشی از رودخانه‌ کشکان خشک شده است.

رودخانه کشکان لرستان در حال مرگ استبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رودخانه کشکان شاهرگ کشاورزی لرستان در جنوب این استان در حال خشک شدن است.

مهرداد فتحی بیراوند در خصوص کشکان در حال مرگ گفت: آب رودخانه کشکان در بخش‌هایی از شهرستان کوهدشت تا شهرستان پلدختر و در منطقه ( چم مهر) و (دهلوش) خشک شده و تمام آبزیان این مسیر یا از بین رفته‌اند یا در حال مرگ هستند.

وی تاکید کرد: رضعیت رودخانه بحرانی است و خواستار تشکیل جلسه ستاد بحران در مرکز استان هستیم، چراکه وضعیت رودخانه کشکان اسفبار بوده و اگر سریعا چاره‌ای اندیشیده نشود این بحران به تمام استان سرایت خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در  خصوص علت خشک شدن این رودخانه گفت: متاسفانه وضعیت کاشت محصولات آب دوست و غیر استراتژیک، برداشت بی رویه آب، آلودگی رودخانه ناشی از فاضلاب‌‌های شهری و روستایی، پسماندهای کشاورزی و فضولات دامی از دلایل خشک شدن و کم آبی این رودخانه است.

فتحی بیراوند ادامه داد: در شهرستان پلدختر یک هزار و 270 تلمبه آب غیر مجاز وجود دارد که اگر جلوی برداشت آنها گرفته شود می‌توان به احیای رودخانه کشکان امیدوار شد.

وی در پایان تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان لرستان و شرکت آب منطقه‌ای باید به طور جدی به مسئله ورود کنند و با  جلوگیری از کشت بی رویه و برداشت آب به احیای دوباره رودخانه کشکان کمک کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: لرستان ، کشکان ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار