کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در برخی مناطق شرق کشور وزش باد و گرد و غبار رخ خواهد داد که در سیستان و بلوچستان تشدید خواهد شد.

سیستان و بلوچستان همچنان میزبان گرد و غبارفریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بارانی بودن استانهای کشور اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش بینی هواشناسی روز سه شنبه در سواحل دریای خزر و برخی مناطق استان اردبیل بارش باران بصورت پراکنده ادامه خواهد داشت و در این روز در برخی مناطق دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان ارتفاعات هرمزگان، شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز چهارشنبه در پاره‌ای از مناطق سواحل دریای خزر و استان اردبیل در ساعات بعد از ظهر بارش پراکنده را خواهد داشت و همچنین روز پنجشنبه نیز در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر و نواحی شمال شرق کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و بارش باران، گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

گودرزی افزود: طی سه روز آینده در برخی مناطق شرق کشور وزش باد و گرد و غبار پیش بینی می‌شود که این وضعیت روز چهارشنبه شب و طی روز پنجشنبه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل تشدید می‌شود و روز سه شنبه دریای خزر و در روز پنجشنبه شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران تصریح کرد: آسمان تهران امروز صاف در بعد از ظهر افزایش ابر و در ارتفاعات گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود که بیشینه‌ی آن 39 و کمینه 27 خواهد بود.

وی در پایان گفت: استان اهواز با 46 درجه و شهر کرد با 11 درجه به ترتیب گرمترین و سردترین استانهای کشور هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار