توسعه فرهنگ دوستی با پرنده و پرنده‌نگری از برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان است.

فرهنگ دوستی با پرنده‌ جایگزین شکار درگیلانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از رشت؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 3 سایت پرنده نگری درپارک ملی بوجاق کیاشهر، تالاب امیرکلایه لاهیجان و پناهگاه حیات وحش سلکه صومعه سرا از سال 84 تا کنون دایر شده تا گردشگران بدون نزدیکی و آسیب رساندن به پرندگان مهاجر، آنها را با دوربین مشاهده کنند.

 محمد رضا برجی گفت: حدود 200 هزار انواع پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی سالانه به تالاب ها و آبگیرهای گیلان مهاجرت می کنند.

 وی افزود: گیلان با توجه به اینکه جزء استان های مهم گردشگر پذیر ایران است می توان با گسترش سایت های پرنده نگری علاوه بر رونق صنعت گردشگری به ترویج فرهنگ حفاظت از حیات وحش هم کمک شایانی کرد.

برجی اضافه کرد: با توسعه این سایت ها تلاش می کنیم شکارچیان تفنگ های شکاری را بر زمین گذاشته و دوربین های چشمی، عکاسی وتلسکوب به دست بگیرند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: پرنده‌های مهاجر مانند اردک بلوطی ،قو،گیلانشاه خالدار، آنقوت، غاز پیشانی سفید، سنقر تالابی، پلیکان خاکستری در معرض خطرانقراض اند وسایت های پرنده نگری مکان های خوبی برای ردیابی این پرندگان و مکان تحقیق پژوهشگران و پرنده شناسان است.نود گونه پرنده مهاجر از سیبری و اروپای شمالی سالانه برای زمستان گذرانی به گیلان می آیند . 


انتهای پیام/ی


برچسب ها: فرهنگ ، دوستی ، پرندگان ، شکار ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.