معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به ساخت 2 هزار و ۱۶۳ واحد مسکن برای مددجویان زیرپوشش بهزیستی استان، گفت: تاکنون هزار و ۳۵۷ واحد از این مسکن‌ها تحویل داده‌شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ طالب‌زاده افزود: تعداد ۸۰۵ واحد دیگر نیز در حال ساخت است که ۴۶۴ مورد از این واحدها تا پایان سال‌تحویل داده می‌شود.

وی تصریح کرد: آورده مددجویان برای این واحدها به‌طور میانگین ۱۴ میلیون تومان بوده است و در سال جاری ۲۵۷ خانوار دارای دو فرزند معلول و بیشتر در استان با حمایت خیران و دولت خانه دار می‌شوند.

طالب‌زاده اظهار کرد: یکی از چالش‌های بزرگ بهزیستی برای تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر بود که ازلحاظ مالی در مضیقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و خیران مسکن‌ساز استان منعقد شد که همه این خانواده‌ها دارای مسکن شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۲۵ خانوار در شهرها و ۱۳۲ خانوار در روستاهای استان دارای دو فرزند معلول و بیشتر هستند که تلاش می‌کنیم تا پایان سال همه این خانواده‌ها خانه‌دار شوند.

طالب‌زاده اضافه کرد: این دستگاه‌ها تقبل کرده‌اند که برای خانواده‌های دارای دو معلولیتی شهری ۳۰ میلیون تومان و برای خانواده‌های روستایی نیز ۱۸ میلیون تومان به‌صورت بلاعوض پرداخت کنند.

وی از جمع‌آوری ۱۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال مشارکت‌های مردمی در مراکز دولتی و غیردولتی بهزیستی خبر داد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال قبل بالغ‌بر ۹ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال بوده است.

به گفته وی میزان مشارکت‌های مردمی در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل دو درصد رشد داشته است.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به فعالیت ۵۴۱ مرکز غیردولتی زیر نظر بهزیستی استان، افزود: بهزیستی خراسان جنوبی تاکنون توانسته است برای دو هزار و ۴۳ نفر در این مراکز شغل ثابت ایجاد کند.
 


انتهای پیام / ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.