ساکنان محلی از ادامه حملات جنگنده های سعودی و نقض آتش بس یمن سخن می گویند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز به نقل از ساکنان محلی اعلام کرد حملات هوایی روز گذشته جنگنده های ائتلاف سعودی و بمباران شهرهای مختلف یمن ، آتش بس انسان دوستانه اعلام شده از سوی سازمان ملل را نقض کرد.

قرار بود آتش بس اعلام شده سازمان ملل یک هفته و برای کمک رسانی به 21 میلیون یمنی نیازمند کمک های فوری ادامه یابد. شبکه تلویزیونی العربیه روز گذشته به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد: ائتلاف، درخواستی از سوی دولت فراری یمن برای توقف حملاتش دریافت نکرده است.
رویترز اعلام کرد این خبرگزاری نتوانست با مسئولان دولت فراری یمن برای تأیید این خبر تماس برقرار کند؛ اما دفتر دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد پیش از آغاز آتش بس، منصور هادی، رئیس جمهور فراری این کشور موافقت خود را با آتش بس به ائتلاف ابلاغ کرده بود.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد در درگیری ها و بمبارانهای روز گذشته یمن حدود 30 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند. در درگیری نیروهای انصارالله و شبه نظامیان هوادار منصور هادی در تعز، 13 نفر از نیروهای انصارالله شهید و 85 نفر زخمی شدند. در درگیری در مناطق مختلف استان مأرب نیز 13 نفر از نیروهای انصارالله به شهادت رسیدند.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز گزارش داد جنگنده های ائتلاف سعودی شب گذشته پایگاه های انصارالله و هواداران علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن را در صنعا بمباران کردند. این خبرگزاری به نقل از پایگاه خبری "یمن وویس" اعلام کرد جنگنده های سعودی شب گذشته یک پایگاه متعلق به نیروهای انصارالله را در منطقه "اصبحی" در مرکز صنعا بمباران کردند. هواپیماهای ائتلاف سعودی همچنین پایگاه واقع در کوه نهدین، نزدیک کاخ ریاست جمهوری صنعا را نیز هدف حملات خود قرار دادند. 

در خبری دیگر، خبرگزاری "د.پ.آ" آلمان به نقل از منابع یمنی گزارش داد شماری افراد مسلح شب گذشته یکی از رهبران حزب کنگره ملی یمن به ریاست علی عبدالله صالح را در استان بیضاء ترور کردند. منابع مطبوعاتی در استان بیضا در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کردند تعدادی افراد مسلح ناشناس شب گذشته به "عبدالرحمن القوسی،" از رهبران حزب کنگره ملی نزدیک خانه اش در خیابان کویت در شهر بیضاء  تیر اندازی کردند و وی را کشتند. این منابع همچنین اعلام کردند افراد مسلح پس از تیراندازی گریختند و کسی موفق به دستگیری آنها نشد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار