کرمان؛

اجراي طرح ترافيكي تابستانه پليس كرمان از 25 تير ماه

رئيس پليس راه استان كرمان ضمن اعلام خبر اجرايي شدن طرح ترافيكي سفر هاي تابستانه با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، گفت: پليس با بهره گيري از حداكثر توان عملياتي خود تمام توان خود را براي كنترل و نظارت بر امور ترافيكي و پيشگيري از وقوع حوادث رانندگي بكار گيري مي كند.

اجراي طرح ترافيكي تابستانه پليس كرمان از 25 تير ماه به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان وبنا به اعلام پايگاه خبري پليس، سرهنگ  احمدحجت آبادي گفت: با پايان يافتن ماه مبارك رمضان ،سفرهاي تعطيلات ايام عيد سعيد فطر و همچنين مسافرت هاي تابستاني آغاز خواهد شد.

وي افزود: به همين دليل ضرورت دارد پليس راه نسبت به برنامه ريزي و اتخاذ تمهيدات ويژه ترافيكي با بهره گيري از حداكثر توان عملياتي ،امكانات و تجهيزات براي كنترل و نظارت بر امور شد آمدي و پيشگيري از وقوع حوادث و تصادفات رانندگي طرح ويژه ترافيكي تابستانه را به مرحله اجرا بگذارد.

وي بيان داشت: اين طرح از 25 تيرماه آغاز و تا روز چهارم مهرماه براي كليه معابر برون شهري كشور با تمركز و اولويت بر محورهاي پر تردد ،شهرستانه اي مسافر پذير،پرجمعيت و مراكز خريد ،سياحتي و زيارتي ادامه خواهد داشت.

رئيس پليس راه استان كرمان با تاکید براینکه هدف اصلي از اجراي اين ماموريت ايجاد آرامش خاطر ،رضايت مندي مردم و انضباط در عبور و مرور خواهد بود گفت:در اين ماموريت شاهد حضور چشم گير ،فعال و موثر كاركنان و تيم هاي عملياتي پليس راه با روحيه و نشاط كافي در معابر برون شهري براي اجراي دقيق مقررات راهنمايي ورانندگي خواهيم بود كه در راستاي برخورد قاطع با متخلفين از مقررات راهنمايي و رانندگي، جلوگيري از وقوع حوادث همراه با تشديد برخورد با ناهنجاري هاي اجتماعي مانند بد حجابي ، آلودگي صوتي ، حمل حيوانات مينياتوري در حين رانندگي ، شيشه هاي غير متعارف دودي شده وسايل نقليه و ....است.

سرهنگ حجت آبادي، كنترل دقيق وسايل نقليه حمل و نقل عمومي و مسافربري در جاده ها را در راستاي ارتقا ايمني رانندگان عنوان كرد و گفت: ارتقا ايمني و رضايت مندي مسافران و رسيدگي فوري به تصادفات احتمالي از ديگر اهداف طرح ترافيكي تابستانه پليس راه است.

وي گفت: در اين طرح ، پليس با توان بومي و استفاده از جديد ترين تجهيزات الكترونيكي و تجزيه و تحليل آمار تصادفات سال هاي گذشته ، واپايش دقيق و مستمر محورهاي تعيين شده و پاسگاه هاي هدف با تمركز مناسب امكانات و تقويت نيروي انساني ،براي جلوگيري از وقوع تخلف و تصادفات رانندگي اقدام مي كند.

رئيس پليس راه استان كرمان ، تصريح كرد: هماهنگي با مسئولان راهداري و شهرداري ها درخصوص ايمن سازي عمليات عمراني و راه سازي در محورهاي پرتردد در ايام اجراي طرح با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده در نقاط و محورهاي حادثه خيز از ديگر اقدامات مهم در اجراي اين طرح ترافيكي است.

سرهنگ حجت آبادي گفت: به منظور امداد رساني بهتر با واحدهاي اوژانس ، هلال احمر و شركت هاي امداد خودرو جاده اي مجاز مانند ، امداد ايران خودرو(تلفن 096440) ، امداد خودرو سايپا (تلفن 096550) براي استقرا و گشت زني منظم و مستمر با هماهنگي پليس راه و استفاده از تجهيزات ترافيكي مصوب در طول جاده ها به ويژه در شب و نقاط حادثه خيز هماهنگي لازم نيز به عمل آمده است.

وي افزود: در اين طرح با با رانندگان خودرو هاي سواري داراي سرنشينان اضافي برابر قانون رفتار خواهد شد و با مرتكبين كليه تخلفات رانندگي به ويژه تخلفات حادثه ساز مانند سرعت غير مجاز ، سبقت غير مجاز ، استفاده از تلفن همراه حين رانندگي ، حركت از حاشيه سمت راست راه ها ، عدم حركت بين خطوط ، عدم استفاده از كلاه ايمني توسط موتور سواران ، عدم استفاده از كمر بند ايمني در حين رانندگي و ... برخورد قانوني به عمل مي آيد و خودروهاي مرتكب دو تخلف حادثه ساز همزمان توقيف مي شود .

حجت ابادي خاطرنشان كرد: در طرح ترافيكي تابستانه ، سوابق جرايم و تخلفات رانندگي متخلفين از راهنمايي و رانندگي در زمان كنترل تخلفات استعلام و در صورتي كه جريمه خودرويي به بيش از يك ميليون تومان رسيده وبر روي سوابق اجرائيات وسيله نقليه كلمه ًشكايت داردً درج شده باشد ، وسيله نقليه تا زمان پرداخت جريمه توقيف خواهد شد .

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.