باتوجه به اینکه در این شب پربرکت همه‌ی مردم دوست دارند از تمام فیض این شب استفاده کنند می‌توانند با این مواد‌غذایی تا‌ حدی بیدار بمانند.

به گزاش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ هرچه به شب قدر نزدیک می‌شوید به تدریج در این فکر فرو می‌روید تا در این شب پرشکوه که تمام مقدرات و پاداش‌ها و از همه مهمتر سرنوشت هر انسانی در این شب رقم می‌خورد، بیدار بمانید تا از تمام فیض این شب استفاده کنید.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: با توجه به نزدیک شدن این شب پربرکت افراد باید به نوع مواد‌غذایی خود توجه کنند در واقع در این شب سرنوشت‌ساز از غذا‌های پرچرب و حجیم به‌ علت مشکلات معده و گوارشی که برای فرد پیش می‌آید اجتناب کنند.

وی ادامه داد: این افراد باید در شب قدر از میوه و سبزیجات استفاده کنند که مصرف سبزیجات و میوه‌ها به جز اینکه فرد تا حدی کم خواب می‌شود به رفع تشنگی هم کمک می‌کند، به خصوص سالاد که به علت وجود کاهو‌ی موجود 90 درصد از آب بدن فرد را تامین می‌کند بنابراین کمک به حفظ آب در بدن به تدریج باعث آزاد‌سازی آب مورد نیاز فرد می‌شود.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود نوع غذاهایی که برای سحری استفاده می‌شود، صبحانه کامل یا ناهار ساده باشد که صبحانه کامل شامل تخم مرغ آب‌پز، نان، پنیر، گوجه‌فرنگی، چند خرما است و نهار ساده شامل هشت قاشق برنج، یک لیوان خورشت، یک سیخ کباب، یک لیوان ماست و سالاد و سبزی به میزان موردنظر استفاده شود.

وی افزود: در افطاری بهتر است ابتدا با غذاهایی که هم‌حرارت با بدن است مثل آب جوش نسبتا گرم همراه با چند خرما، چایی نبات یا چای شیرین که قادر باشد قند‌خون را افزایش دهد تا در اینصورت فرد به حالت طبیعی بدنش برسد.

وی تصریح کرد: این افراد برای بیدار‌ماندن در این شب سرنوشت‌ساز می‌توانند از کافئین، خوراک ماهی، امگا‌سه، خوراک دریایی و همچنین لبنیات مثل شیر، ماست، دوغ یا پنیر مصرف کنند.

به طور کلی بهتر است در این شب های عزیز از غذاهای سبک استفاده شود و سعی کنید یک ساعت بین افطار و شام فاصله باشد تا به یک باره معده با یک حجم زیاد مواد‌غذایی مواجه نشود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار