به طور متوسط از هر شش مرد، یک نفر در معرض سرطان پروستات قرار دارد و اغلب افرادی که در معرض این بیماری هستند، در خانواده و خویشاوندان درجه یک آنها سابقه ابتلا به سرطلان پروستات وجود داشته است.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: غده پروستات اطراف دهانه مثانه و مجاری ادرار را احاطه کرده است و یکی از سه غده لازم برای تولید مثل درمردان است.

وی با بیان اینکه سلول‌های غده پروستات ممکن است به طور غیر طبیعی و غیر قابل کنترل تکثیر شده و رشد کنند، تصریح کرد: سرطان پروستات  از سلولهای غده پروستات شروع به تکثیر کرده و ممکن است به سایر قسمت‌های بدن شامل مثانه، روده بزرگ، راست روده و استخوان گسترش یابد.

محرابی تاکید کرد: به طور متوسط از هر شش مرد، یک نفر در معرض سرطان پروستات قرار دارد و اغلب افرادی که در معرض این بیماری هستند، در خانواده و خویشاوندان درجه یک آنها، سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود داشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگرچه نمی‌توان علت کاملا دقیق سرطان پروستات را بیان کرد، اما می‌توان به عواملی نظیر افزایش سن، عوامل ژنتیکی، عوامل وراثتی و حتی عوامل غذایی در افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات اشاره کرد.

محرابی افزود: علاوه بر سرطان پروستات، سرطان مثانه نیز شیوع گسترده‌ای در بین افراد جامعه داشته و عوامل ژنتیکی، وراثتی و تغذیه‌ای نیز در بروز آن نقش دارد.

وی یادآور شد: علاوه بر موارد فوق، استعمال دخانیات به ویژه سیگار و تماس با برخی از مواد شیمیایی و صنعتی نیز نقش بسیار مهمی در افزایش خطر سرطان مثانه دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار