معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: جشنواره فرهنگی ماه خدا امسال برای اولین‌بار به‌صورت مجازی با همت بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.

آریا الستی معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: نام‌نویسی جشنواره فرهنگی ماه خدا به‌ صورت مجازی آغاز شده است، این برنامه امسال برای اولین بار به‌ صورت مجازی برگزار می‌شود و تمام دانشجویان می‌توانند برای شرکت در آن نام‌نویسی کنند.

وی در ادامه افزود:‌ این برنامه در طول ماه مبارک رمضان به‌ صورت مجازی برگزار‌ شده و برنامه‌های آن شامل چهار بخش جشنواره و بخش جمع‌خوانی قرآن کریم است.

الستی با اشاره به هدف این برنامه‌ها تصریح کرد: این برنامه با هدف ارتقا و رشد مهارت‌های فرهنگی و نگاه فرهنگی به زوایا و اجزای زندگی طراحی شده است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: از بخش‌های اصلی این جشنواره می‌توان به عکاسی با تلفن همراه، فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای، جشنواره شعر و داستان و بخش دغدغه من پاسخ استادم می‌باشد، اشاره کرد.

وی عنوان کرد: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طی ماه مبارک رمضان شرکت‌کنندگان و دانشجویان از محل زندگی و کانون خانواده جدا نمی‌شود و طراحی فعالیت‌های آنها به گونه‌ای است که مخاطبان به جای شرکت در برنامه‌های یک طرفه و منتقدانه به انجام فعالیت‌های فرهنگی ترغیب میِ‌شوند.

وی با اشاره به محور‌های جشنواره اظهار داشت: محور‌های جشنواره عمدتا مسائلی در خصوص ماه مبارک رمضان مثل افطاری‌های ساده و برخی دغدغه‌های اجتماعی و برخی مشکلات و چالش‌های جامعه نخبگان و استعداد‌های زندگی در خارج از کشور می‌باشد.

الستی تاکید کرد: امسال اولین دوره برگزاری جشنواره ماه خدا به صورت مجازی است و دسترسی آسان به اینترنت و سهل‌شدن شرکت در جشنواره‌ها گامی کوچک در جهت رشد مهارت‌های فرهنگی برداشته شده‌ است.

معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان در پایان خاطرنشان کرد: در بخش دغدغه من پاسخ استادم کلیپ‌های کوتاهی که بیان‌کننده نقطه نظرات استادان دانشگاه‌های معتبر در موضوعات مرتبط است در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار