دهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران از ۱۸ فروردین ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز می‌شود و تا ۲۱ فروردین ماه با رقابت ۳۴۵ تیم برگزار می‌شود.

دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از ۱۸ فروردین ماه برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، موسی‌خانی رئیس کمیته ملی ربوکاپ و رئیس دانشگاه آزاد قزوین در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت کننده در دهمین دور مسابقات ربوکاپ آزاد ایران افزود: امسال تعداد ۷۳۰ تیم در این دور از مسابقات ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۴۵ تیم پذیرفته شدند که ۱۳۵ تیم در بخش دانش‌آموزی و ۲۱۰ تیم نیز در بخش بزرگسالان هستند. 

وی افزود: ۱۸ درصد شرکت‌کنندگان در این مسابقه از ۱۴ کشور جهان هستند که در مجموع ۳۶ تیم خارجی را تشکیل می‌دهند و به طور کلی در این دوره از مسابقات تیم‌هایی از کشورهایی مانند هلند، سوئیس، بلژیک آمریکا، کانادا، انگلیس، چین، ‌هند، تایلند، مصر و کلمبیا شرکت کردند. 

رئیس کمیته ملی ربوکاپ بیان داشت: در این دوره از مسابقات لیگ روبات‌های پرنده و روبات‌های زمینی نیز اضافه شده است تا با همکاری ربات‌های امدادگر بتوانند شرایط شبیه سازی حوادث واقعی را ایجاد کنند و در شناسایی مجروحین کمک کننده باشند. 

موسی خانی با اشاره به رشد ۲۰ درصدی پذیرفته‌شدگان در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران تصریح کرد: امسال شاهد رشد خوبی در بخش دانش‌آموزی بودیم به طوری که افزایش کیفیت تیم‌ها باعث شد تا داوران نتوانند هیچ تیم حائز شرایطی را حذف کنند به همین منظور امسال دو سالن در بخش دانش‌آموزی و دو سالن نیز در بخش بزرگسالان افزوده شده است. 

وی با بیان اینکه حضور در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران از روز چهارشنبه، ۱۸ فروردین ماه برای عموم آزاد است تصریح کرد: مراسم افتتاح این دوره از مسابقات فردا، سه شنبه ۱۷ فرودین ماه با حضور معاون علمی ریاست جمهوری، رئیس دانشگاه آزاد و سفرای کشورهای اسلامی افتتاح می‌شود. 

رییس کمیته ملی ربوکاپ ادامه داد: امیدواریم افرادی که در این مسابقات پذیرفته می‌شوند بتوانند از مزایای عضویت در بنیاد ملی نخبگان طبق قول‌های گذشته بهره‌مند شوند. 

موسی خانی با اشاره به اینکه در مجموع ۷۵ درصد شرکت‌کنندگان در دهمین دوره مسابقات ربوکاپ را مردان تشکیل می‌دهند، گفت: تنها ۲۵ درصد شرکت کنندگان این دوره از مسابقات زنان هستند. 

وی در خصوص خودروی برقی دانشگاه آزاد نیز گفت: استانداردهای لازم برای این خودروی برقی انجام شده است و در صدد گرفتن تدوین این استاندارد‌ها هستیم تا بتوانیم آن را در وزارت صنایع به تصویب برسانیم. 

رئیس دانشگاه آزاد قزوین تاکید کرد: خودرو برقی این دانشگاه سبک و دارای چهار چرخ است و امیدواریم بتوانیم طی چند ماه آینده این پروژه را به مرحله اجرا برسانیم. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار