چهره جديد ربات‌هاي دانش آموزي در دهمين دوره مسابقات ربوكاپ آزاد

دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد از 18 فروردین ماه در 2بخش دانش‌آموزش و دانشجویی در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد که این مسابقات تا 21 فروردین ادامه دارد و دانش آموزان امسال در اين مسابقات چره‌اي متفاوت از ربات‌ها را ارائه كردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دهمین دوره مسابقات ربوکاپ امسال در دانش‌آموزی گروه‌بندهای متفاوتی را نسبت به سال گذشته تجربه کرد، گروه‌بندی هایی که به زعم برخی از شرکت‌کنندگان در این مسابقات چندان منصفانه نبود و گروه‌های قومی و ضعیف را در برابر هم قرار می‌داد. 

در این دوره از مسابقات ربوکاپ در بخش دانش‌آموزی، روبات های فوتبالیست نیز به چشم می‌خورند که در 2 لیگ برای وزنهای آزاد و سبک با یکدیگر رقابت‌ می‌کنند. در مسابقات روبات‌های فوتبالیست سعی شد این مسابقات شبیه مسابقات معمولی باشد که روبات‌ها به وسیله اشعه مادون قرمزی که از فرستنده آن‌ها به توپ منتقل می‌شد،می‌توانستند مسیر توپ را پیدا کنند. 

در بین روبات‌های فوتبالیست نیز ویژگیهای خاصی دیده می‌شد به عنوان مثال روبات‌ تیم فرزانگان قابلیت 8 نوع شوت زدن را داشت و یا تیم پارتی کان با ایجاد خلاقیت در موتور روبات‌ دروازه‌بان خود پای به عرصه این مسابقات گذاشته بود. 

علاوه بر روبات‌های فوتبالیست، روبات‌های امدادگر نیز در این دوره از مسابقات حضور داشتند و در کنار روبات‌های فوتبالیست جای خود را در این دوره از مسابقات باز کرده بودند. 

روبات‌های امدادگر هر تیم با تیم دیگر تفاوت‌هایی داشت به عنوان مثال روبات امدادگر تیم اصفهان 4 سال متمادی است که در رقابت‌های ربوکاپ دانش آموزی شرکت می‌کند و سابقه‌ای دیرینه در این رقابت‌ها را دارد.  روبات‌ تیم آیریک دارای 4 چرخ و سنسوری است تا بتواند راحت‌تر مسیرهای سخت را پشت سربگذارد. 

البته لازم به ذکر است در مسابقات روبوکاپ امسال در بخش دانش‌آموزی نیروهای تازه نفس نیز به چشم می‌خورد که سعی کرده‌اند با تیم‌های قوی‌تر رقابت کنند. تیم فرزانگان تبریز از جمله این شرکت کنندگان است که برای اولین بار در این مسابقات حضور یافتند، آنچه در رقابت‌ میان روبات های فوتبالیست به طرز چشمگیری خود نمایی می‌کند، فاصله بین امتیازهای شرکت کنندگان است این فاصله به طرز فاحشی و به میزان زیاد وجود دارد و این مسئله نشانه تفاوت زیاد شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات است این مسابقات تا 21 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد. 




انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار