انتقال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به باغ موزه‌ی دفاع مقدس با توجه به مشروط بودن آن قطعی نیست.

امیر مسعود شهرام‌نیا، رئیس مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و قائم مقام بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص میزان قطعیت انتقال نمایشگاه کتاب به باغ موزه‌ی دفاع مقدس به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: انتقال این نمایشگاه فرهنگی به باغ موزه‌ی دفاع مقدس قطعی نبوده و مشروط به پایبندی شهرداری به وعده خود و اختصاص 130 هزار متر مربع به این فضا به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

وی با اشاره به سخنان اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با برگزاری بیست‌و‌نهمین دوره‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در باغ موزه‌ی دفاع مقدس، افزود: حرف وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این است که متراژ لازم برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تأمین شود، این نمایشگاه در دوره‌ی بعدی خود به باغ موزه‌ی دفاع مقدس منتقل می‌شود.

رئیس مؤسسه‌ی نمایشگاه فرهنگی ایران اظهار داشت: البته شهرداری تا به امروز به قول خود پایبند بوده و پیگیر اجرایی شدن این قول است.

خاطرنشان می‌شود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته و در مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه قرآن سخنانی را بیان کرده بود که خبر از قطعیت انتقال نمایشگاه کتاب به باغ موزه‌ی دفاع مقدس را می‌دهد.

لازم به ذکر است که قول متقابل میان شهرداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر جا‌به‌جایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و انتقال آن به مکانی در تپه‌های عباس آباد برای اولین بار در اختتامیه‌ی بیست‌و‌هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان شده بود، البته نبود و قطعیت لازم برای این انتقال بعدها در قالب مصاحبه‌هایی با امیر مسعود شهرام‌نیا، رئیس سازمان مؤسسه‌ی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و علی اکبر اشعری، مدیر عامل پروژه‌ی فرهنگی باغ کتاب به اثبات رسید.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار