معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در سال های گذشته نقش عمده ای که مددکاران اجتماعی در بیمارستان های وزارت بهداشت داشتند، تخفیف هزینه های بیماران بود که یک نقش فرعی و غیر مرتبط بود و با اجرای برنامه تحول این فرصت برای مددکاران ایجاد شده است که به حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران دکتر محمد آقاجانی  با بیان مطلب فوق افزود: نقش اصلی مددکاران اجتماعی در بیمارستان ها، حمایت های اجتماعی از بیماران در زمان ترخیص و حتی پس از آن است.

وی گفت: مددکاران اجتماعی بایستی با بیماران و خانواده های آنان ارتباط برقرار کنند و در جریان وضعیت زندگی این افراد قرار گیرند و با حمایت های اجتماعی بتوانند وضعیت پس از ترخیص بیماران را سر و سامان دهند.

معاون درمان با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان ها در سالیان گذشته افزود: نقش عمده آنها در چنین وضعیتی عمدتا تخفیف هزینه ها بوده است.

دکتر آقاجانی با ابراز خرسندی از دستاوردهای برنامه تحول نظام سلامت تأکید کرد: در قالب این طرح، هزینه ها پوشش داده شده و  به میزان قابل توجهی از هزینه های مردم در بخش بستری کاهش یافت و در این شرایط به نظر می رسد وقت آن رسیده است تا مددکاری اجتماعی بیمارستان های وزارت بهداشت بتوانند به ایفای نقش  اصلی خود و حمایت اجتماعی از بیماران بپردازند.

وی ادامه داد: با کاهش مشکلات مردم در بیمارستان ها و به ویژه در بخش سرپایی می توان نقش مددکاران در بیمارستان ها را احیا کرد و می توان از ظرفیت آنان در جهت پیشبرد اهداف و اجرای بهتر برنامه و خدمات طرح تحول نظام سلامت بهره برد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار