نفت در هفته‌ای که گذشت؛

عرضه 7 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت نفتی / موتوسیکلت‌ها سالانه 57 میلیون لیتر بنزین هدر می دهند

مصرف 9.5 میلیارد مترمکعب گاز در صنایع کشور، سرمایه گذاری 4.7 میلیارد دلاری برای گازرسانی به 1.5 میلیون نفر و عرضه 7هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت نفتی از جمله مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در طی هفته گذشته در صنعت نفت بود.

به گزارش خبرنگار حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است و توجه به آن براساس منویات مقام معظم رهبری می‌تواند عرصه را برای توسعه اهداف از پیش تعیین شده فراهم کند.

وزیر انرژی و صنعت زغال سنگ اوکراین اعلام کرد این کشور آماده است به مذاکرات با روسیه بر سر صادرات گاز ادامه دهد.

آسوشیتدپرس گزارش داد مصرف بنزین ایران بهار امسال با دو و نه دهم درصد افزایش نسبت به سال گذشته به شش میلیارد و 640 هزار لیتر رسید.

نگاهی به سیاست‌های کلی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب درباره برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد که به بخش نفت در این برنامه توجهی ویژه شده به طوری که 9 بند از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه به بخش نفت اختصاص یافته است.

رییس انجمن صنفی جایگاه دارن CNG با اشاره به اینکه با گذشت چند روز از کاهش قیمت CNG هنوز این قیمت در قبوض جایگاه داران اعمال نشده است: شرکت گاز باید در این خصوص تجدید نظر کند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان گفت: در سه ماه نخست امسال حدود هشت هزار تن گاز مایع (آل پی جی) از این منطقه به خارج از کشور صادر شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران گفت: برای کاهش تصدی‌گری و رسیدن به مرز چابکی در سیستم دولتی چیزی بالغ‌بر 50 درصد ناوگان تقویت فشار گاز، برون‌سپاری و سطوح مختلف تعمیراتی از لولB به بالا به بخش خصوصی واگذارشده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی زمینه را برای ورود سرمایه گذاران جدید تسهیل می‌کند.

مدیر عامل شرکت ملی نفتکش گفت: این شرکت سناریوهای مختلفی را برای بازگشت به بازار اروپا پس از لغو تحریمها تدوین کرده است.

رئیس استاندارد تدوین معیار و ممیزی مصرف سوخت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به توقف یکساله اجرای استانداردهای مصرف سوخت موتورسیکلت‌ها، اظهار کرد: اجرا نشدن این استاندارد در موتورسیکلت‌ها سالانه ٥٧ میلیون لیتر بنزین را هدر می دهد.

مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: اقدامهای لازم برای دریافت مجوز و به تبع آن جذب پذیرفته شدگان مقطع کاردانی آزمون استخدامی سال ٩٢، هم اکنون در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

سرپرست مدیریت پشتیبانی ساخت و تولید کالای شرکت ملی نفت ایران، گفت: مسئله ساخت داخل قطعات صنعت نفت بسیار جدی است و به هیچ وجه حذف تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی سبب کم توجهی و توقف کار نخواهد شد.

صنایع عمده کشور در ١٠٠ روز امسال نزدیک به ٩,٥ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرده‌اند که این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٢٠٠ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

عملیات اجرایی مرحله سوم پروژه افزایش ظرفیت سکوهای فاز یک پارس جنوبی با مدیریت شرکت پتروپارس به‌پایان رسید و تست عملکردی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت.

مصرف بنزین استان تهران در سه ماهه نخست امسال با سه درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال، به بیش از ١,٢ میلیارد لیتر رسید.

کاهش زمان و مقدار هدر رفت گاز مشعل (فلرینگ) پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در زمان راه اندازی واحدهای فرآیندی پس از تعمیرات اساسی امسال بیش از ١٩ میلیارد ریال صرفه‌جویی به همراه داشته است.

مصرف نفت گاز (گازوییل) و نفت کوره کشور در سه ماه نخست امسال با بیش از ٢,٢ میلیارد لیتر کاهش نسبت به بهار پارسال، به بیش از ٩.٦ میلیارد لیتر رسید.

علیرضا کاملی مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اعلام کرد ناامنی و حضور تروریست‌های داعش از دلایل تأخیر در صادرات گاز ایران به عراق است.

مشاور وزیر نفت در امور راهبردی از خرید 17 فروند کشتی حمل گاز مایع (آل پی جی) از ابتدای دولت یازدهم و کاهش محدودیت حمل و صادرات آن خبر داد.

مجری فاز 19 میدان مشترک پارس جنوبی از تلاش شرکت نفت و گاز پارس برای تزریق 500 میلیون فوت مکعب گاز به شبکه سراسری از محل گاز تولیدی این فاز تا پیش از آغاز فصل زمستان خبر داد.

منطقه پنج عملیات انتقال گاز در سه ماه امسال بیش از 21 میلیارد و 496 میلیون مترمکعب گاز را منتقل کرده است.

قضیه تحویل دکل فقط در حد یک برگه کاغذ بوده و در عمل دکلی وجود نداشته است، در سال گذشته تأسیسات دریایی باواسطه یک شرکت ترکیه‌ای قراردادی را با یک شرکت رومانیایی منعقد می‌کند که مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بوده درحالی‌که شرکت ترک با شرکت طرف رومانیایی قراردادی با مبلغ 62 میلیون دلار بسته بود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌هایی که وزارت نفت و سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ارائه دادند همه محموله‌های وارداتی دارای استاندارد یورو ٤ هستند.

مدیر طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها با اشاره به اینکه کل سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح افزایش کارایی موتورخانه‌ها ٢ میلیارد دلار است گفت: این طرح در ٦٠٠ هزار موتورخانه گرمایشی کشور در بخش‌های اداری - تجاری در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی انجام می‌شود.

معاون بررسی امکان سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، گفت: مبلغ اوراق مشارکت ارزی و ریالی در سال جاری ٧٠ هزار میلیارد ریال است که از طریق بازار سرمایه و بانک‌ها عرضه می‌شود.

مصرف سوخت مایع (نفت گاز و نفت کوره) کشور در هفته منتهی به پنجم تیر امسال، به بیش از 721 میلیون لیتر رسید.

بنزین مصرفی تهران در هفته منتهی به پنجم تیر امسال، به مرز 96 میلیون لیتر رسید.

معاون وزیر نفت در امور شرکت ملی گاز ایران گفت: صنعت گاز برای اجرای پروژه های خود در سال ٩٤ به بیش از ١٠ میلیارد دلار منابع مالی نیاز دارد که با اختصاص این منابع، رکورد سرمایه گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی در این صنعت شکسته شود.

بهتر است سازمان استاندارد به دلیل نداشتن نظارت لازم بر محصولات قیر برای ارائه مجوز استاندارد به کارخانه‌های تولید‌کننده قیر سلب مسوولیت می‌کرد؛ چراکه توان لازم برای این نظارت را ندارد و منفعتی که از این بی‌سروسامانی بازار قیر از دست می‌رود نه تنها کم نیست بلکه چشمگیر و قابل توجه است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره ١٢٠ طرح نیمه کاره و جدید در صنعت پتروشیمی گفت: هم اکنون از این تعداد پایان ٦٧ طرح نیمه کاره اولویت اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شمار می آید.

فعالیت ١٦ دکل حفاری در میدان آزادگان جنوبی همچنان ادامه دارد و تاکنون هیچ دکلی از این منطقه خارج نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: صادرات گاز به عراق، به برقراری امنیت در خاک این کشور وابسته است و ایران برای شروع صادرات گاز به عراق مشکلی ندارد.

این روزها با افزایش 300 تومانی قیمت بنزین دوباره بازار حرف و حدیث کیفیت بنزین بر سر زبانها افتاده است، بنزین تولیدی یا وارداتی؟ کدام یک استاندارد است؟

بر اساس گزارش سالانه سازمان اوپک، ارزش صادرات کشورهاي عضو در سال 2014 به کمتر از يک تريليون دلار رسيد که از سال 2010 تاکنون بي سابقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار