رهایی از اقتصاد تک محصولی در گرو حمایت از بخش خصوصی

عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: برای رهایی از اقتصاد وابسته به نفت باید حمایت از تولیدات داخلی بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهیم.

رهایی از اقتصاد تک محصولی در گرو حمایت از بخش خصوصیابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص رهایی از اقتصاد وابسته به نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه منبع پرارزش نفت روزی به اتمام می رسد لذا نباید نفت را به عنوان یک منبع درآمدزا در نظر گرفت که با اکتفا کردن به درآمدهای آن در آینده نزدیک دچار آسیب شویم.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نفت به عنوان یک سرمایه ملی برای آینده است، افزود: باید درآمد نفتی را یک بلای اقتصادی نامید زیرا این محصول ارزشمند می تواند محصولات و تولیدات دیگر ما را بی ارزش کند و جایگاه واقعی محصولاتمان را به نابودی بکشد .

عضو کمیسیون اقتصادی همچنین نفت را نوعی پس انداز دانست و تصریح کرد: این سرمایه ملی در زیرساخت های مهم و با طول عمر مفید کاربرد فراوان دارد و برای پروژه های سنگین و بزرگ نقش کلیدی و مؤثر ایفا می کند.

نکو در ادامه تأکید کرد: تولید کالاها و محصولات باید در نهایت دقت انجام شود تا در کنار برآورده کردن نیازهای داخلی، سلایق مصرف کنندگان را هم مدنظر داشته باشیم و با تنوع تولیدات همراه با کیفیت منبع، درآمدی خوبی برای کشور باشیم.

وی در همچنین گفت: در کشور باید با برنامه ریزی به سمتی حرکت کنیم که وابستگی به درآمدهای نفتی را کاهش دهیم و در تولید کالا و صادرات استقلال پیدا کنیم تا تولیدات غیرنفتی به یک منبع درآمد دائم برای کشور تبدیل شود.

نکو در پایان با بیان اینکه برای حمایت از تولید باید تغییرات اساسی صورت گیرد، یادآور شد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی بخش خصوصی نیازمند برنامه ریزی هستیم تا با توجه به آمایش سرزمینی همراه با برداشته شدن تحریم ها ، بازارهای قابل اطمینانی برای تولیدات خود داشته باشیم.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار