شرکتهای پالایش گاز در سه ماه امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی، ٤٣ میلیارد مترمکعب گاز را فرآورش کرده اند.

به گزارش حوزه نفت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، عبدالحسین ثمریمعاون مهندسی شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: در بازه زمانی یادشده، هشت میلیون مترمکعب (٤٨ میلیون بشکه) میعانات گازی و ٧٣٩ متریک تن ال پی جی نیز تولید شده است.
 
ثمری با اشاره به تولید گوگرد در شرکتهای پالایشی (پالایشگاههای پارس جنوبی، خانگیران و ایلام)، افزود: در سه ماه امسال، ٢٥٣ هزار تن گوگرد نیز تولید شده است.
 
وی با بیان این که باوجود انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه ها روند افزایش تولید را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم، یادآور شد: شرکتهای پالایشی در سه ماه امسال ٣٩٨ متریک تن اتان تولید کرده اند.
 
به گفته ثمری، پالایشگاه های گاز در فروردین ماه امسال رکورد تولید روزانه ٥٣٨ میلیون مترمکعب گاز را ثبت کرده اند.
 
معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در ادامه به آمار تولید سال ٩٣ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ١٦٨ میلیارد مترمکعب گاز، ٢٥ میلیون مترمکعب (١٥٠ میلیون بشکه) میعانات گازی، یک میلیون تن گوگرد، دو میلیون متریک تن ال پی جی و ١,٥ میلیون متریک تن اتان تولید شده است.
 
به گزارش شانا، شرکت ملی گاز ایران بر اساس برنامه های تعریف شده تا پایان سال ٩٦، ظرفیت فرآورش، انتقال و توزیع گاز را به سالانه ٣٣٠ میلیارد مترمکعب افزایش می دهد.
 
بر پایه این گزارش، برای فرآورش یک میلیارد مترمکعب گاز در روز و فرآورش سالانه ٣٣٠ میلیارد مترمکعب گاز باید زیرساختهای لازم فراهم شود.
 
افزایش شرکتهای پالایش گاز از ١٣ به ١٩ مورد، افزایش ایستگاههای تقویت فشار گاز از ٧١ به ٩٠ مورد و افزایش خطوط انتقال گاز از ٣٥ هزار کیلومتر به ٤٠ هزار کیلومتر از جمله ملزومات تحقق این برنامه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار