مدیر عامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: شهرک صنعتی سلیمی تبریز نمونه کشوری شده و چندین برند معتبر کشوری در این شهرک فعال هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ عسگری ، امروز در نشست خبری گفت: در استان 44 شهرک و ناحیه صنعتی می تواند زمین واگذار کند و مدیریت  2 منطقه ویژه اقتصادی راتقبل کرده ‌ایم و در بناب و مراغه فعالیتهای جدیدی را آغاز کرده ایم.

وی گفت: 1800 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی  55 هزار نفر را مورد پوشش قرار داده اند و در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری فعال هستیم و خدمات خوبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: در زمینه آموزشهای لازم نیز استان توانسته است فراتر از حوزه وظایف محوله عمل کند و ایجاد معاونت صنایع کوچک نیز در همین راستا از 20 روز قبل صورت گرفته است.

وی یادآور شد: فعالیت در حوزه خوشه های صنعتی از جمله کشمش و سبزی و آجیل در استان آغاز شده است و برنامه های منسجمی برای اشتغال در حوزه خوشه های صنعتی مورد توجه است.

وی گفت: واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی به طور متوسط بیش از 13 نفر را به کار گرفته اند و استقرار این واحدها در شهرک های صنعتی نتایج موثری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد و می‌توان بیش از این نیز از ظرفیتهای موجود استفاده کرد و امسال نیز سه پروانه بهره برداری برای راه اندازی شهرک های صنعتی خصوصی صادر شده  وزمینه رقابتی خوبی فراهم شده است.

وی گفت:  ایده راه اندازی شهرک مشترک ایران و جمهوری آذربایجان و استقبال شرکتهای ترکیه ای و چینی از شهرک های صنعتی نشانگر اهمیت این فعالیتها است.

وی بیان کرد: در راستای انتقال مشاغل  و صنایع مزاحم به شهرک های صنعتی نیز تفاهم نامه ای با شهرداری و صنایع و معادن امضا شده است تا این صنایع به خارج از شهرها و شهرک های صنعتی منتقل شود.

وی گفت: شهرک صنعتی سلیمی به عنوان شهرک نمونه در سطح ملی انتخاب و معرفی شده که 11 مرداد این شهرک معرفی خواهد شد.

وی گفت: امسال افزایش 30 درصدی بودجه ها را پیش بینی می کنیم و از مسئولان بودجه ریزی استان انتظار داریم تا همراهی خوبی در تامین زیر ساختها انجام دهند.

مدیر عامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی افزود: شهرک های صنعتی بازوی اجرایی صنعت و معدن هستند و در حوزه های اجرایی نیز کارهای خوبی را انجام می دهیم.

انتهای پیام/د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.