مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان گفت: خوشه های صنعت سنگ ، جاجیم و گلیم بافی و پرورش ماهی قزل آلا برترین رتبه ها را در اشتغال ، سرمایه گذاری و صادرات در استان دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمدی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص خوشه سنگ و ارائه نتایج مطالعات بروزرسانی خوشه جاجیم و گلیم، بیان کرد: ترتیب اولویت‎های خوشه براساس اشتغال ایجاد شده و میزان سرمایه‎گذاری و صادرات و توان توسعه‎پذیری آنها ابتدا خوشه سنگ و پس از آن خوشه جاجیم و گلیم و خوشه ماهی قزل‎آلا باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان اظهارکرد: نتایج مطالعات نشان داده از 10 خوشه شناسایی شده خوشه‎های جاجیم، گلیم و قزل‎آلا حائز بیشترین رتبه بوده که بر همین مبنا و همچنین نتایج گزارش مطالعات امکان‎سنجی، شرکت شهرک‎های صنعتی با انعقاد قرارداد با عامل توسعه، خوشه جاجیم و گلیم را با ایجاد شورای راهبری آن تشکیل داد.

وی افزود: برای اثربخشی و کارایی بیشتر خوشه و اجرایی کردن برنامه‎های توسعه آن نیازمند مشارکت موثر کلیه نهادهای پشتیبان در تامین منابع مالی هستیم. نهادهای پشتیبانی که می‎توانند در این راستا به ما کمک کنند اداره استاندارد، فنی و حرفه‎ای، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی و صندوق کارآفرین امید هستند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: سنگ ، جاجیم ، قزل آلا ، خوشه ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.