نژاد پرستی و همجنسگرایی گوگل + مدرک

گوگل در برخی از مواقع با سوء استفاده از خدمات خود اقدام به نژاد پرستی و تبلیغ همجنسگرایی می کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ بدون شک گوگل یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه ارائه خدمات اینترنتی است، که بیشتر ما آن را فقط به اسم موتور جستجو می شناسیم، این در حالی است که این شرکت دارای سرویس های مختلفی است که به کاربران خدمات رسانی می کند، اما گاهی اوقات با جبهه گیری های سیاسی جنجال آفرینی می کند.
نرم افزار photos گوگل هم یکی از سرویس هایی است که در چند وقت اخیر حرف و حدیث های مختلفی را ایجاد کرده است. در جریانی اعتراضی که به تازگی شروع شده است این سرویس با حرکتی نژاد پرستانه عکس فرد سیاه پوستی را در پوشه ها "گوریل ها" دسته بندی کرده است. البته این اولین بار نیست که google photos دست به اقدام های چالشی می زند. به نظر می رسد هدف از ایجاد این سرویس اقدام های نژاد پرستانه و غیر اخلاقی باشد، زیرا لوگوی اصلی این سرویس مربوط به نماد همجنسگرایان است که این موضوع نیز با انتقاد شدید کاربران مواجه شده بود.

عملکرد نژاد پرستانه اپلیکیشن

در روز ۲۸ ژوئن مصادف با هفتم تیر ماه،جکی السینی، برنامه نویس سیاه پوست ساکن ایالات متحده آمریکا بر حسب اتفاق متوجه می شود قابلیت دسته بندی خودکار برنامه photos تصاویری که از  چهره او و دوستانش در آن ها موجود بوده را در آلبوم یا دسته بندی موضوعی با نام "گوریل ها" قرار داده است.

عملکرد نژاد پرستانه اپلیکیشن

وی بلافاصله در همین رابطه توئیتی را خطاب به اشتراک گوگل ارسال نموده و این پرسش را مطرح می کند که کمپانی ساکن مانتین ویو از چه تصاویر نمونه ای برای یادگیری ماشینی الگوریتم های نرم افزارش بهره گرفته که منجر به چنین اشتباه ناخوشایند و توهین آمیزی شده اند.

اندکی بعد Yonatan Zunger، از مسئولین و مدیران گوگل،متوجه موضوع و واکنش های پیرامون آن گشته و در مقام عذر خواهی بر می آید.


عملکرد نژاد پرستانه اپلیکیشن


اما این نه آخرین اشتباه گوگل بود و نه اولین عذر خواهی اش زیرا  اگر بخواهیم به اشتباهات اخیرش مروری داشته باشیم متوجه ‏خواهیم شد چندی پیش نرم افزار ‏Google map‏ با جستجوی خانه سیاه پوستان اولین نقطه ای را که به ما نشان می داد کاخ سفید ‏در واشنگتن آمریکا است. همچنین این شرکت چندی پیش با انتشار عکسی نسبت به آرم شرکت اپل بی احترامی کرده و باعث ناراحتی صاحبان و طرفداران این کمپانی شده بود. قرار دادن عکس نخست وزیر هند بین 10 نفر از مجرمان بزرگ ‏دنیا که با واکنش های فراوانی روبه رو شد نیز از جمله اشتباهات این موتور جستجو است.

گفتنی است؛اپلیکیشن Photos که در جریان کنفرانس I/O سال جاری رونمایی شد،اصلی ترین مانور گوگل بر روی این برنامه امکان دست بندی هوشمند و خودکار تصاویر موجود در تلفن همراه است، برای مثال اگر چند تصویر از کوهستان در گوشی خود داشته باشید آن ها را در پوشه ای به نام "کوه ها" ذخیره می کند

معرفی این سیستم تقریبا توانسته رضایت کاربران را جلب کند،اما الگوریتم این سرویس نقطه ضعف هایی هم دارد که طبق گفته مسئولین شرکت مربوط،در حال رفع باگ های موجود هستند.

Yonatan Zunger در توجیه آنچه رخ داده ذکر نموده، برای سال ها فناوری به کار رفته در دوربین های کداک سبب می شد رنگ پوست بدن انسان تیره تر از حد معمول در عکس ها ثبت شود و همین موضوع تصویر برداری از افراد تیره پوست را بدل به چالشی سخت کرده بود.

تکنولوژی شناسایی چهره نیکون و برخی برندهای دیگر نیز سابقا در تشخیص چهره افراد سفید پوست عملکرد بهتری را ارائه می نمودند که این اتفاق نیز بازخوردهای رسانه ای ناخوشایندی داشت و حالا گوگل هم روندی مشابه را تجربه نموده است.

قبلا نیز این نرم افزار در اشتباه فاحشی دیگر،مردم از همه ی نژادها را در دسته بندی سگ ها قرار داده بود که با گذر زمان این مشکل را برطرف کرد.

گوگل تلاش دارد الگورتیم محصول جدیدش را مجدداً بهبود بخشد تا آنچه اتفاق افتاده مرتفع شود،هر چند که فعلاً برچسب "گوریل" از عملکرد خودکار آن کنار گذاشته شده است. Zunger یادآوری می کند به دنبال راهکاری هستیم تا در بلند مدت دیگر شاهد چنین مسئله ای نباشیم و شناسایی چهره افراد با پوست تیره به شکلی صحیح انجام گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار