هند مورد هزاران حمله سایبری قرار گرفت!

وزیر ارتباطات دور هند اعلام کرد کشورش هدف بیش از 50 هزار حمله سایبری در 5 ماه نخست سال 2015 میلادی قرار گرفته است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، راوی شانکار پراساد در گزارشی به پارلمان هند افزود:این حملات بیشتر از سوی کشورهای آمریکا، پاکستان ،چین و بنگلادش به شبکه های رایانه ای سازمان های هند صورت گرفته است.

وی افزود:با توجه به اینکه روند افزایش حملات سایبری همچون روند جهانی این حملات بوده، هند تمهیداتی شبیه آنچه در سایرنقاط دنیا بکار گرفته می شود بکار بسته است.وزیر ارتباطات دور هند تصریح کرد: حمله کنندگان سامانه های رایانه ای با تکنیک های مختلف مبدل و مخفی شدن، هویت سیستم هایی را که حمله از آنها آغاز شده را مخفی می کنند. این همان روشی است که در بخش های مختلف دنیا برای حملات سایبری مورد استفاده قرار می گیرد.

هند مورد حمله هزاران حمله سایبری قرار گرفت!


وی افزود:تحلیل روش های حمله به سازمان ها با گزارش هایی که از سوی آنها ارائه شده صورت گرفته است.

وی افزود:به طور کلی 27 هزار و 605 وب سایت در سال های 2012 تا 2013 در هند هک شده اند. در سال های 2014 و 2015 (تا ماه می) نیز تعداد وب سایت های هک شده به ترتیب 32 هزار و 323 و 9057 مورد بوده است.هند در سال 2013 برای مقابله با حملات سایبری که می تواند از لحاظ فیزیکی و اقتصادی به امنیت این کشور آسیب بزند سیستم های کنترلی در نظر گرفت.این اقدام با توجه به افشاگری رسانه ها درباره برنامه جاسوسی آمریکا برای به دست آوردن اطلاعات از سایر کشورها صورت گرفت.

گفتنی است؛ کمیته امور امنیتی کابینه دولت ائتلافی هند در آن زمان، دو سیاست "چارچوب امنیت سایبری ملی" و "سیاست امنیت سایبری ملی" را مشخص کرد که در چارچوب آنها، با مشارکت بخش های دولتی و خصوصی با تهدیدات سایبری مقابله کند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی


انتهای پیام/
برچسب ها: حمله سایبری ، هند ، هک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار