تبریز؛

اجرای کشاورزی علمی و کاهش هزینه های تولید

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هزینه ها در کشاورزی علمی کاهش یافته و کمیّت و کیفیّت این محصولات و رقابت‌پذیر شدن آنها در بازارهای جهانی نیز افزایش می‌یابد.

اجرای کشاورزی علمی و کاهش هزینه های تولیدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ ایوب ایرانی فام افزود: یکی از عوامل محدود کننده دیگر این بخش غیراقتصادی بودن رشته فعالیت های کشاورزی است که پایداری بخش کشاورزی را تهدید می کند.

وی تصریح کرد: در شرایط طبیعی، افزایش تولید محصولات کشاورزی از دو طریق افزایش سطح زیرکشت و افزایش عملکرد تولید در واحد سطح امکانپذیر است.

ایرانی فام ادامه داد: دسترسی به هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی از طریق بهبود عملکرد در واحد سطح با تکیه بر حفظ منابع پایه، مستلزم شناخت محدودیت ها و مشکلات موجود در تولید این محصولات و سعی در رفع آنها است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: از تجارب ارزشمند کشاورزان و دانش بومی نیز نباید غافل بود چون به عنوان نیروهایی ارزشمند در کشاورزی پایدار قابل اتکّا خواهند بود.

ایرانی فام تاکید کرد: بهره برداران استان با رعایت توصیه‌های کار‌شناسی در کنار افزایش سطح آگاهی و دانش تولید با به کارگیری دانش حاصل از دوره‌های آموزشی برگزار شده توسط مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی، بتوانند علاوه بر ارتقاء بخشی به کمیت و کیفیت محصولات تولیدی و درآمد یابی بیشتر، سازمان را در تحقق اهداف توسعه این بخش مهم از اقتصاد کشور و استان، یاری نمایند.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.