تبریز؛

تخصیص 100 هزار میلیارد ریال اعتبار برای بیمه کشاورزی

قائم مقام وزیر و معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص 100 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه کشاورزی برای بیمه کشاورزی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران آقایی در نشست کارگروه کشاورزی شهرستان میانه با اشاره به پیگیریهای مصرانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص کشاورزان و حمایت قاطبه آنها از مجلس افزود: برای اجرای پایاب سدهای آیدوغموش و شهریار مشکل و یا محدودیت اعتبار نداریم و با بررسی شهرستان و استان و شفاف سازی موضوع تامین اعتبار لازم صورت خواهد گرفت.

وی تجهیز و نوسازی اراضی و آبیاری تحت فشار و سدهای آیدوغموش و شهریار را از پروژه های ملی خوانده افزود: اعتبارات پوشش انهار، انتقال آب و ... نیز از محل اعتبارات استانی است که باید با پیگیریهای شهرستان جذب اعتبار شود.

آقایی با بیان تخصیص 100 هزار میلیارد ریال اعتبار از ردیف بودجه کشاورزی برای بیمه کشاورزی در سال جاری خبرداد و افزود: استمهال وامهای کشاورزی را دولت تصویب نموده و به بانکها نیز ابلاغ شده و اگر بانکی عمل نکرده است قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون در کشور ما زیر یک است و باید افزایش یابد افزود: باید سرعت کشت، داشت و برداشت را بالا ببریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی نیز این جلسه، از ابلاغ استمهال وامهای کشاورزی به بانکها خبرداد و افزود: برقی کردن چاههای کشاورزی که از ضرورتها بود اتفاق نیفتاده و عدم عمل به تعهد دولت در دست پیگیری است.

مهری، ضریب مکانیزاسیون بالا در شهرستان میانه و کسب رتبه سوم در سطح استان را نشان از تلاش مسوولین شهرستان عنوان کرد.

وی کمبود آب و ذخایر آن را تهدیدی برای جامعه خوانده گفت: استفاده بهینه از منابع آب کشاورزی از اولویتهای اصلی سازمان جهادکشاورزی استان می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه گفت: موفقیت واحدهای تولیدی در کاهش هزینه های تولید است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.