اصفهان؛

اولویت بندی زیست بوم های حساس و شکننده استان اصفهان

زیست بوم های حساس و شکننده استان اصفهان جهت مدیریت و برنامه ریزی با مشارکت دستگاه های مربوطه اولویت بندی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری محیط زیست استان اصفهان ، نخستین کمیته مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده با حضور معاون عمرانی استاندار اصفهان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، معاونت نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان وبرخی مسوولان مربوطه در استانداری اصفهان برگزار شد.

نخستین کمیته کارشناسی مدیریت یکپارچه زیست بوم های حساس و شکننده با محوریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اولویت بندی زیست بوم های حساس و شکننده برگزار شد.

اولویت بندی زیست بوم های حساس و شکننده استان، تعیین اهداف و چار چوب و برنامه ریزی های بعدی و صدور احکام اعضای کار گروه با پیگیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از مصوبات این جلسه بود.

زیست بوم پهنه جغرافیایی است که اجزای زیستی-فیزیکی( منابع خاک و اراضی، اقلیم، پوشش گیاهی، حیات جانوری و اجتماعی( جوامع انسانی ) در یک تعامل داخلی نظام یکپارچه ای را تشکیل می دهند.

زیست بوم حساس ، زیست بوم با اهمیت از نظر حفظ و احیای تنوع زیستی و پشتیبانی جوامع انسانی محلی موثر در توسعه پایدار با اولویت های زیست بوم های آب های داخل خشکی (تالاب ها، دریاچه ها و رودها) با کارکرد حفظ تنوع زیستی و پشتیبانی جوامع انسانی و محلی ،زیست بوم های جنگلی و ساحلی، دریایی با کارکرد حفظ تنوع زیستی و پشتیبانی جوامع انسانی محلی ، زیست بوم های آبهای داخل خشکی (تالاب ها، دریاچه ها و رودها) با کار کرد حفظ تنوع زیستی و سایر زیست بوم ها با کار کرد حفظ تنوع زیستی و پشتیبانی جوامع انسانی و محلی است.

زیست بوم شکننده، زیست بوم حساسی است که کار کردهای یک یا چند جزء آن و یا ارتباط بین آنها مختل شده و براساس شاخص های اختصاصی دستگاههای اجرایی مسوول به تشخیص کار گروه ملی، شکننده تعیین می شود.

مدیریت یکپارچه زیست بومی، رویکردی راهبردی، جامع نگر، هدایت کننده و نظارتی در مدیریت اجزای زیستی فیزیکی و اجتماعی برای نیل به حفاظت، احیا و بهره برداری پایدار از زیست بوم است.  

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.