نائب رئیس اول بیان کرد: قاچاق کالا پدیده ای به دلیل نپرداختن مالیات حقوق و دست مزد و سود گمرکی فرصت اقتصادی را از کشور سلب می‌کند.

ابوذر ندیمی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلانگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه با توجه با سیاست اقتصاد مقاومتی در راستای واردات کالا که یکی از موانع جدی تولید داخلی است چه اقدامی داشته باشیم، اظهارداشت: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی اولین اقدام در راستای اجرای این سیاست، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، زیرا قاچاق با حجم 20 تا 24 میلیارد دلار به اندازهسه برابر آن فرصت اقتصادی را از کشور سلب می‌کند و بدیهی است که به دلیل عدم پرداخت مالیات، حقوق و سود گمرکی بازار را در دست گیرند.

وی ابا بیان اینکه تأمین مالی به معنای سود نیست بلکه اصل سرمایه است، گفت: لازم به ذکر است که17 هزار و 250 واحد در تهران، اکثریت با ظرفیت 50 درصد کار می‌کنند در حالی کهتولیدکنندگان به دلیل عدم پوشش هزینه و درآمدشان منجر به ضرر خواهند شد.

ندیمی در پایان عنوان کرد: بهبود فضای کسب و کارده‌ها موضوع از بروکراسی، مداخلات و غیره است بنابراین با رقابتی کردن مسئول حوزه تولید از طریق کاهش انحصارات، مداخلات، مبارزه با قاچاق و حمایت‌های مالی به رونق این بخش کمک به سزایی می‌کند.

همچنین با اعمال نظارت‌ها امیدوارم که همه‌ی واحدها 60 الی 70 درصد ظرفیتشان کار کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار