نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بنابراین قاچاق در حجم 20 الی 24 میلیارد تومان یک فاجعه ملی است و آن را موضوع عادی نمی‌توان به حساب آورد.

افزایش اشتغال در تولید، لازمه مبارزه با قاچاق کالاابوذر ندیمی نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اقتصاد کلان گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه رشد قابل توجه قاچاق در دو سال گذشته چه تأثیری در اقتصاد تولید کشور داشته است، اظهار داشت: پدیده قاچاق به این معنا است که کالایی بر کالای تولید داخل کشور اضافه می‌شود و حال کاهش قیمت آن به دلیل ندادن حقوق دولت،‌ ملت و محروم کردن دولت از دارایی‌ها است و طبیعتاً با ورود قاچاق، تولید از دو جهت دچار صدمه می‌شود اولا کمیت را افزایش می‌دهد که خود مسبب اشباع بازار است ثانیاً از جهت قیمت به دلیل اینکه پرداخت‌‌ها و هزینه‌ها صورت نگرفته است که موجب غیرواقعی شدن قیمت‌ها است.

وی افزود: بنابراین قاچاق در حجم 20 الی 24 میلیارد تومان یک فاجعه ملی است و آن را موضوع عادی نمی‌توان به حساب آورد زیرا علاوه بر اینکه تولید فعلی به دلیل عدم فروش و درآمد و بدهی‌های بانکی از بین می‌رود تولید آتی هم شکل نخواهد گرفت.

ندیمی در ادامه بیان کرد: برای پیشگیری از قاچاق، قانون وضع کردیم و حال اگر دولت قانون تشدید مبارزه با کالای قاچاق را درست اجرا کند عملا مشکلی نخواهیم داشت.

نایب رئیس اول در پایان تصریح کرد: در حقیقت ما به این دولت و دولت‌های قبلی فرصت دادیم که کالای قاچاق را در همه جا ممنوع کنند بنابراین اگر قانون درست اجرا شود و با قاچاقچیان برخورد شود قطعا مشکل سرمایه‌گذاری در تولید و اشتغال حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار