دیدار ایران و لهستان یک تیم را راهی دور بعد می کند

لیگ جهانی والیبال در اوج حساسیت زیر گام های ایران و لهستان

دیدار تیم های ایران و لهستان در رقابت های لیگ جهانی والیبال فردا ساعت 21 در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران این دیدار برای ایران و لهستان از  حساسیت بالایی برخوردار است  چرا که این دو دیدار ایران در مقابل لهستان می تواند چهره تیم دوم صعود کننده را مشخص کند و البته هنوز در حد احتمالات است اما صعود آمریکا به عنوان یک تیم از این گروه محتمل است.

ایران در دیدار های پایانی می بایستی به مصاف روسیه برود تیمی که علی رغم قدرت بالا در سطح جهانی اما ضعیف ترین تیم این گروه محسوب می شود اما لهستان در آخرین دیدار باید با امریکا روبرو شود و این بدان معنا است که در گام آخر ایران کار ساده ری را پیش روی دارد.
جمعه تیم ملی ایران، به مصاف لهستانی می رود که با 6 پیروزی و 16 امتیاز جایگاه دوم جدول را تا به اینجا از آن خود کرده است. لهستان که آخرین عنوانی که کسب کرده،قهرمانی جهان در سال 2014 بوده است، یکی از قطب های والیبال دنیا محسوب می شود. این تیم در ترکیب خود، بارتوش کورک 27 ساله ای را دارد که تا به اینجای کار در لیگ جهانی امتیازآورترین بازیکن می باشد. کورک در این  16بازی، 295 اسپک زده است که این رقم حمله برای یک بازیکن دریافت کننده، بسیار رویایی است. تیم ملی والیبال لهستان روز جمعه در حالی به مصاف مردان والیبال ایران می آید که در کارنامه خود، یک طلای المپیک، دو طلای قهرمانی جهان و یک طلای لیگ جهانی را دارد. 

طبق این اوصاف، ملی پوشان کشورمان روز سختی را در آزادی خواهند داشت. مصاف یکی از قدرتمندترین چهره های والیبال دنیا، در مقابل تیمی که سومین حضورش را در لیگ جهانی تجربه می کند. البته تیم ملی کشورمان هم با دست پر ظاهر خواهد شد. چرا که ملی پوشان والیبال ایران، دو پیروزی شیرین مقابل مدافع عنوان قهرمانی کسب کرده اند، نتیجه ای که به جرات می توان گفت کسی آن را پیش بینی نمی کرد. هم چنین، امتیاز حضور در خانه و میزبانی باعث می شود تا بازیکنان جوان تیم کشورمان با انگیزه ای دوچندان به رقابت بپردازند. از سوی دیگر، میل به انتقام از دو شکستی که لهستان در چنستوهوا به تیممان وارد کرد، قطعا در عملکرد بازیکنان تاثیر خواهد گذاشت.

آمار FIVB و قدرت بازیکنان لهستان

تیم ملی والیبال ایران در حالی روز جمعه میزبان لهستان خواهد بود که، لهستانی ها در آمار و ارقام لیگ جهانی تا به این جای کار،درخشیده اند.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون والیبال، ترکیب اصلی ملی پوشان لهستان، در بخش بهترین های سایت فدراسیون جهانی، بیشتر رتبه ها را تصاحب کرده اند. خبری که نشان دهنده مصافی سخت برای مردان والیبال ایران است. 

شهرام محمودی، پشت خط زن تیم ملی والیبال ایران، در حالی با 95امتیاز دومین امتیازآور لیگ جهانی محسوب می شود که غیر از او، بارتوش کورک،متیوس میکا،متیوس بینیک و مایکل کوبیاک با 175، 94،94 و 85 امتیاز رتبه های اول، ششم،هفتم و نهم را به خود اختصاص داده اند.
اما در بخش بهترین اسپک،محمودی با میانگین 56/58 درصد موفقیت در هر ست، با اختلاف فاحش نسبت به لهستانی ها در مقام اول است. هم چنین میلاد عبادی پور با 53/13در مقام پنجم قرار دارد. مجتبی میرزاجانپور هم با 51/22 درصد بعد از کورک در رتبه هفتم قرار است.
در دفاع روی تور محمد موسوی، با میانگین 0/73 در هر ست در جایگاه اول قرار دارد. ازسوی دیگر بینیک با میانگین 0/51 و پیتر ناواکوسکی با میانگین 0/43 رتبه های پنجم و هشتم را به خود اختصاص داده اند.

در بخش بهترین سرو زننده ها، بینیک و کوبیاک با 0/31 و 0/23 درصد موفقیت در رتبه سوم و هفتم قرار دارند. بخشی که مردان والیبال ایران در آن،جایگاه چندان مطلوبی کسب نکرده اند. 
هم چنین در قسمت برترین پاسور ها، فابیان دریزیگای لهستانی با 4/09 درصد موفقیت نفر دوم است. البته معروف هم که این روزها یکی از موفق ترین بازیکنان والیبال دنیا شناخته می شود، با 3/53 درصد موفقیت در مقام چهارم قرار دارد. 

اما جالب ترین بخش این آمار شاید مربوط به توپ گیری باشد. جایی که معروف با وجود پست پاسوری، توانسته رتبه هشتم را به خود اختصاص دهد. البته پیش از او، پاول زاتروسکی و کوبیاک نفر اول و دوم این رده بندی هستند.

در نهایت و در قسمت بهترین دریافت کننده ها، ملی پوشان والیبال ایران نتوانستند به رتبه ای دست یابند، اما از آن سو، زاتوروسکی با 40/61 درصد و کوبیاک با 37/43 درصد موفقیت در جایگاه هفتم و نهم قرار دارند.

این آمار نشان از قدرت تیمی دارد که توانسته سال گذشته قهرمان جهان شود. تیمی که با داشتن بهترین بازیکنان دنیا در پست های مختلف در روز جمعه قطعا به راحتی امتیاز نمی دهد.

ترکیب تیم ملی والیبال در دیدار با لهستان :

سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میزرزاجانپور، مهدی مهدوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، امیر غفور، محمد حسن صنوبر، حمزه زرینی، میلاد عبادی پور، مهدی مرندی و علی شفیعی 14 بازیکن ایران در این دو مسابقه خواهند بود.

برنامه دیدار های لیگ جهانی والیبال+تاریخچه 

* جمعه، پنجم تیرماه - ایران
ایران - لهستان
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 ( نهم ماه رمضان)، تهران

* یکشنبه، هفتم تیرماه - ایران
ایران - لهستان
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (یازدهم رمضان)، تهران
________________________________________
* جمعه، 12 تیرماه - ایران
ایران - روسیه
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (16 ماه رمضان)، تهران

* شنبه، 13 تیرماه - ایران
ایران - روسیه
سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (17 ماه رمضان)، تهران


 *رده بندی تیم ها در طول ادوار گذشته لیگ جهانی والیبال :

ژاپن 1990: ایتالیا، هلند، برزیل

ایتالیا 1991: ایتالیا، کوبا، روسیه

ایتالیا 1992 :ایتالیا، کوبا ، آمریکا

برزیل 1993 : برزیل، روسیه، ایتالیا

ایتالیا 1994 : ایتالیا، کوبا، برزیل

برزیل 1995 : ایتالیا، برزیل، کوبا

هلند 1996 : هلند، ایتالیا، روسیه

روسیه 1997 : ایتالیا، کوبا، روسیه

ایتالیا 1998 : کوبا، روسیه، هلند

آرژانتین 1999 : ایتالیا، کوبا، برزیل

هلند 2000 : ایتالیا، روسیه، برزیل

لهستان 2001 : برزیل، ایتالیا، روسیه

برزیل 2002 : روسیه، برزیل، یوگسلاوی

اسپانیا 2003 : برزیل، صربستان و مونته نگرو، ایتالیا

ایتالیا 2004 : برزیل، ایتالیا، صربستان و مونته نگرو

صربستان 2005 : برزیل، صربستان و مونته نگرو ، کوبا

روسیه 2006 : برزیل، فرانسه، روسیه

لهستان 2007 : برزیل، روسیه، آمریکا

برزیل 2008 : آمریکا، صربستان، روسیه

صربستان 2009 : برزیل، صربستان، روسیه

آرژانتین 2010 : برزیل، روسیه، صربستان

لهستان 2011 : روسیه، برزیل، لهستان

بلغارستان 2012 : لهستان، آمریکا، کوبا

آرژانتین 2013: روسیه ، برزیل ، ایتالیا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار