کاخ سفید اعلام کرد: ضرب الاجل 30 ژوئن در خصوص گفتگوهای هسته‌ای با ایران ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز از واشینگتن، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت این زمان (‌30 ژوئن)‌ "به شدت محکم" باقی است ولی احتمال دارد در صورت لزوم کمی به عقب بیافتد.

وی افزود: موافقت نامه چهارچوب از مذاکره کنندگان می خواهد که سه روز را به زمان تعیین شده (‌30 ژوئن)‌ می‌توانند اضافه کنند.

براساس این گزارش؛وزیر امور خارجه انگلیس هم گفت: مذاکرات با سرعت بالا ادامه دارد. ما پیشرفت هایی داریم و قرار است در زمانی مشخص ظرف روزهای آینده (اوایل یا اواسط هفته آینده) و وزرای امور خارجه بار دیگر برای وارد شدن به مذاکرات گردهم آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از لوکزامبورگ، فیلیپ هاموند روز دوشنبه تاکید کرد:مصالحه بر سر بازرسی از مراکز هسته ای ایران در صورت توافق با ایران در خصوص برنامه هسته ای بحث برانگیز این کشور امکان پذیر نیست.

وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در لوکزامبورگ، خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم درباره خطوط قرمز مطلقی که ترسیم کرده ایم، مصالحه کنیم. اگر ما ( درباره برنامه هسته ای ایران) به توافق دست پیدا کنیم، این توافق باید قابل راستی آزمایی باشد چرا که در هر دو طرف بی اعتمادی وجود دارد.

وزیر امور خارجه انگلیس تصریح کرد: تنها یک راستی آزمایی کامل و امکان حصول اطمینان (توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی) در خصوص این که دو طرف تعهدات خود را رعایت می کنند، می تواند این اعتماد را در آینده دوباره به وجود آورد.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: با این حال زمینه های مختلفی وجود دارد که ما هنوز درباره آنها توافق نکرده ایم. درست مثل همه مذاکرات دیگر، در این جا نیز لازم است که در آخر کار، بده بستانهایی صورت گیرد و ما نیاز داریم که ایرانیها کمی از خود انعطاف نشان دهند.

وزیر امور خارجه ایران نیز از فرصت برگزاری نشست ماهانه وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا که در لوکزامبورگ تشکیل شده است، استفاده کرده و برای دیدار با همتایان اروپایی خود که در مذاکرات مربوط به برنامه هسته ای ایران دخیل هستند، به اروپا سفر کرده است. محمد جواد ظریف با فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه و فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان دیدارهایی جداگانه داشته است.

فدریکا موگرینی مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا همه وزرای یادشده را برای شرکت در نشستی کوتاه فراخوانده است. موگرینی این تجدید دیدارها را خوب و مفید ارزیابی کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار