لیگ جهانی والیبال 2015؛

ترکاشوند: هواداران ایران برای رقبا استرس‌زا هستند/ بازی با لهستان حکم مرگ و زندگی دارد

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان گفت: نظم هواداران در حمایت از بازیکنان و ملی‌پوشان بازیکنان آمریکا را دچار استرس و اضطراب کرده بود.

ترکاشوند: هواداران ایران برای رقبا استرس‌زا هستند/ بازی با لهستان حکم مرگ و زندگی داردمحمد ترکاشوند٬ دریافت کننده اسبق تیم ملی کشورمان پس از تبریک این برد به تمامی فعالان رشته والیبال به خصوص هواداران در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران٬ اظهارداشت: کسب شش امتیاز کامل از 2بازی نشان از قدرت والیبال ایران دارد. هواداران در این دیدارها خیلی منظم٬ منسجم و موزون تیم ایران را تشویق کردند. آن‌ها با نحوه تشویق‌های خود تمرکز بازیکنان تیم آمریکا را در زمان زدن سرویس از بین می‌بردند و در مقابل به بازیکنان ایران انرژی مثبت و آرامش می‌دادند.

وی گفت: فشار زیادی که هواداران به بازیکنان حریف وارد کردن باعث شد تا آن‌ها نتوانند به خوبی توانایی‌ها و پتانسیل‌هایشان را به معرض نمایش بگذارند و در حرکات و چهره‌های تک٬تک آن‌ها استرس مشخص بود البته نباید از بازی فوق‌العاده‌ای که ملی‌پوشان کشورمان ارائه کردند غافل شد. آن‌ها در تمامی فاکتورها متفاوت‌تر از مسابقات قبل بودند و هیچ گونه ایراد فنی به کارشان وارد نیست.

پیشکسوت والیبال کشورمان در خصوص دریافت‌ّهای تیم ایران و عملکرد مرندی به جای فرهاد ظریف اظهارداشت: مهدی مرندی بازیکن جوان و آینده‌داری است و پتانسیل‌های خاص خود را هم دارد ولی نباید از توانایی‌های منحصر به فرد ظریف غافل شد. تاکتیک بازی روسیه و آمریکا به گونه‌ای بود که سرویس خود را روی دست لیبرو نمی‌زدند و دریافت‌‌کننده‌های ایران از جمله مجتبی میرزاجانپور و عبادی‌پور را درگیر توپ‌های خود می‌کردند تا به نوعی آن‌ها را از دور خارج کنند که نتوانند در حمله موفق باشند. این شگرد تاکتیکی رقبا در بازی‌های نخست تا حدودی جواب داد ولی در ادامه موفق نبود.

ترکاشوند تصریح کرد:‌ تیم والیبال ایران هم‌اکنون در روزهای خوب خود به سر می‌برد چراکه در بازی‌های ابتدایی لیگ جهانی بازیکنان باتجربه چندان سرحال نبودند و تعداد آسیب‌دیده‌های تیم هم زیاد بود ولی رفته رفته با برطرف شدن این مشکلات تیم به شرایط ایده‌آل خود نزدیک شد.

*** بازی با لهستان سخت‌تر از آمریکاست

وی یادآورشد: معتقدم بازی با لهستان به مراتب سخت‌تر از بازی با آمریکاست چراکه آن‌ها محکوم به برد هستند. دیدارهای ایران برای این تیم حکم مرگ و زندگی دارد. در شرایط کنونی ایران شانس صعود به مرحله نیمه‌نهایی حتی به عنوان تیم اول گروه را دارد ولی برای لهستان این‌گونه نخواهد بود چون آمریکا تیمی نیست که به این راحتی‌ها به لهستانی‌ّها باج دهد.

ترکاشوند افزود: از نظر فنی لهستان با آمریکا قابل مقایسه نیست آن‌ها در کار تیمی کمتر اشتباه می‌کنند. کورک بازیکن پشت‌خط زن این تیم توانمندی و پتانسیل خوبی دارد و با ارتفاع اسپک بالای خود برای تیم ملی کشورش امتیازآوری می‌کند اگر ملی‌پوشان ایرانی بتوانند به خوبی این والیبالیست را مهار کنند به طور حتم برنده میدان خواهند بود.

گفتنی است؛ تیم ملی والیبال ایران در 2گانه دور برگشت خود مقابل تیم آمریکا توانست با نتیجه 3 – 0 پیروز شود و مجموع امتیازاتش را در طول لیگ جهانی به عدد 13 برساند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۱ تير ۱۳۹۴
خدایا لهستان رو هم ببریم...
آخرین اخبار