ترکاشوند:سرو قامتان ایران، قابل احترام بودن والیبال کشورمان را ثابت کنند

عضو اسبق تیم ملی والیبال کشورمان دیدار نخست تیمهای ملی والیبال ایران و آمریکا غیر قابل پیش‌بینی ارزیابی و تاکید کرد که به هر حال سرو قامتان ایران، قابل احترام بودن والیبال کشورمان را باید ثابت کنند.

محمد ترکاشوند دریافت کننده اسبق تیم ملی والیبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بازی اولمان را باید در مقابل یک تیم قدرتمند و حرفه‌ای انجام دهیم. ملی‌پوشان ما در آمریکا کار سختی را پیش رو دارند چون آنها به دنبال تکرار قهرمانی سال گذشته خود هستند البته ما سال قبل هم در برابر این تیم در اجرای تاکتیک‌ها مشکلاتی داشتیم که امیدوارم امسال این اتفاق رخ ندهد و ملی‌پوشان موفق به برد این حریف قدرتمند خود شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به اردوهای تدارکاتی که ملی‌پوشان کشورمان پشت سر گذاشته‌اند، اگر بازیکنان به شرایط ایده‌آل رسیده باشند به طور حتم بازی خوب و با کیفیتی مقابل حریف به نمایش خواهند گذاشت. در هر صورت ملی‌پوشان ایران باید بدانند که مقابل یک تیم نامدار و قدرتمند که سابقه‌های زیادی در مسابقات لیگ جهانی قهرمانی جهان و المپیک دارد بازی کنند به همین خاطر باید کم اشتباه و پرقدرت ظاهر شوند و برتریشان را به حریف دیکته کنند.

دریافت کننده اسبق تیم ملی والیبال در ادامه یادآور شد: به هیچ عنوان نمی‌توان نتیجه این بازی را پیش‌بینی کرد چون هنوز از شرایط بدنی بازیکنان مطلع نیستم ولی در تیم آمریکا چند بازیکن کلیدی در پستهای پشت خط و دریافت حضور دارند که از پتانسیل و هوش بالایی برخوردارند اگر بتوانیم آنها را خنثی کنیم غلبه بر حریف راحت‌تر می شود.

اگر بازیکنان تیم ایران در شرایط ایده‌آل باشند شکست قهرمانی لیگ جهانی 2014 دور از دسترس نیست این در حالی است که برخی ملی‌پوشان دیر به تیم رسیدند و شرایط جسمانی مطلوبی نداشتند. امیدوارم آنها به وضعیت آرمانی رسیده باشند اگر 90 درصد توان خود را در زمین به نمایش بگذارند به عنوان تیم پیروز مسابقه را ترک خواهند کرد. ما توان برد آمریکا را داریم سال گذشته مسابقات قهرمانی مردان جهان که در لهستان برگزار شد موفق به برد سه بر 2 آمریکا شدیم پس ما پتانسیل شکست ابر قدرت‌های جهان را داریم.

آبرومندانه بازی کنید نتیجه مهم نیست

چند روزی به شروع مسابقات لیگ جهانی برای تیم ملی والیبال باقی نمانده ترکاشوند در توصیه به ملی‌پوشان گفت: در این فرصت کوتاه زمان برای تغییر تاکتیک خاص وجود ندارد به ملی‌پوشان توصیه می‌کنم با روحیه‌ حرفه‌ای بازی کنند، الان سطح توقعات جامعه ورزشکاران مسئولان و... از والیبال بالا رفته است، ملی‌پوشان باید طوری بازی کنند که به همه نشان دهند هنوز هم قابل احترام هستند تا اگر خدایی ناکرده مقابل حریف شکست خوردند این نتیجه آبرومندانه رقم بخورد. مردم تشخیص می‌دهند که تیم تلاش و زحمت خود را برای رسیدن به برد کشید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار