تفاهم نامه همکاری در اجرای حفاظت از اراضی ملی و اراضی زراعی و باغی استان چهارمحال و بختیاری امضاء شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از شهرکرد،براساس «تفاهم نامه همکاری در اجرای حفاظت از اراضی ملی و اراضی زراعی و باغی» بین ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و جهادکشاورزیچهارمحال و بختیاری، یگان های حفاظت منابع طبیعی در حفاظت از کاربری زمین های زراعی و باغی با جهادکشاورزی همکاری می کنند.

همچنین گشت جلوگیری از تغییر کاربری مدیرت امور اراضی جهاد کشاورزی استان، موارد تخلف در مراتع و جنگل ها را پیگیری و به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش می دهد.

  در متن این تفاهم نامه آمده است:

دستیابی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی و منابع طبیعی همواره اصلی ترین هدف در برنامه های توسعه و چشم انداز بلند مدت کشور مطرح بوده است و در واقع افزایش بهره وری، کاربری صحیح و منطبق بر اصول آمایش سرزمین، جزء لاینفک مدیریت بر اراضی در حوزه سازمان جهادکشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و تصویب قوانین ناظر بر بهره برداری اصولی و بهینه از عرصه های ملی و مستثنیات بر همین مبنا تدوین گردیده است. در همین راستا با توجه به اثرات متقابل نحوه مدیریت عرصه های ملی و مستثنیات و بمنظور افزایش ارتباط مستمر و بهینه و همچنین دستیابی به نتایج مثبت در زمینه حفظ عرصه های ملی به عنوان بستر توسعه و سرمایه ملی کشور و همچنین حفظ کاربری اراضی در راستای حفظ موجودی عرصه های کشاورزی و باغی و به عنوان مهمترین بستر توسعه بخش کشاورزی، این تفاهم نامه ابلاغ می گردد.

در این تفاهم نامه با اشاره به ضرورت عزم همگانی بمنظور حفظ و حراست از منابع طبیعی که مطابق آیات شریفه قرآن کریم جزء انفال و متعلق به حکومت اسلامی است، تأکید شده: با توجه به اینکه مهمترین رسالت جهادکشاورزی، تأمین امنیت غذایی کشور است، برای تأمین این مهم، حفاظت از کاربری اراضی زراعی و باغی امری لازم و ضروری است.

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.