محققان موفق به تولید دستگاهی برای درمان زخم‌های عفونی شدند که متاسفانه بیمه حاضر به پوشش دهی این دستگاه نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تمام زخم‌های باز به نحوی به وسیله‌ی باکتری، آلوده می‌شوند. درمان عادی امداد‌گران در مورد زخم‌ها شامل جلوگیری از عفونت هم می‌شود. اگر عفونت گسترش یابد ممکن است پیامدهای و‌خیمی در بر داشته باشد به طور مثال ممکن است وارد گردش خون شده و به سایر قسمت‌های بدن رسیده و باعث نابودی بافت‌های مختلف بدن شود.

یکی دیگر از زخم‌های عفونی که به گفته‌ی معاون پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌تواند در هر 30  ثانیه یک را در دنیا قطع کند، زخم‌ پای دیابتی‌هاست.

در سال 90 آمار مبتلایان به دیابت در کشور حدود 2 تا 3 میلیون نفر بوده است.

محققان دستگاهی را برای درمان زخم‌های عفونی تولید کردند که به وسیله‌ی آن دیگر نیازی به قطع عضو نیست.

اکبرزاده تولید کننده دستگاه وکیوم تراپی در خصوص این دستگاه می‌گوید: عمل‌های انجام شده توسط این دستگاه در 99 درصد با سلامتی فرد همراه بوده است. اما متاسفانه شرکت‌های بیمه از  جمله تامین اجتماعی و خدمات درمانی این محصول را پوشش ندادند.

این موارد در حالیست که در بیمه‌ها هزینه‌ی قطع عضو را متقبل می‌شوند. شاید همه‌ی این‌ها به این مفهوم باشد که بیمه‌ها می‌گویند هزینه‌ی قطع عضو را به طور کامل پرداخت می‌کنیم. اما نمی‌خواهیم هزینه‌ی درمان که به جلوگیری از قطع عضو ختم می‌شود را پرداخت کنیم.

احمدوند مسئول دفتر معاون درمان تامین اجتماعی در مورد دستگاه وکیوم تراپی بیان کرد: ابتدا باید استاندارد بودن دستگاه تایید شود تا بررسی شود دستگاه پاسخگوی درمان هست یا نه پس از تایید نیز باید در کار گروه‌های مربوطه بررسی شود. هم چنین باید افراد استفاده کننده از دستگاه نیز صلاحدید ارائه خدمات را داشته باشند.

مدت‌ها زمان لازم است تا دستگاه وکیوم تراپی تایید استاندارد شده، در کار گروه‌ها بررسی، فرد دارای صلاحیت برای استفاده از آن انتخاب و بالاخره دستگاه بیمه شود. اما ممکن است در این مدت بیماران زیادی اعضای بدن خود را از دست بدهند.

همه‌ی آدم‌ها در طول زندگیشان آسیب دیدگی‌ که باعث ایجاد زخم شود، را تجربه کرده‌اند. از آن جایی که احتمال عفونی شدن زخم‌ها بر اثر هوا، تنفس و... وجود دارد، حمایت از چنین دستگاهی می‌تواند در این مواقع به خیلی از افراد کمک کند و حتی می‌تواند اعضای بدن بسیاری از بیماران را احیا کند.





گزارش از ریحانه هرندی




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۲۴ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
جون آدمها مهم نیست که مهم پوله
Germany
ناشناس
۰۹:۱۸ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
بنگاه اقتصادی نه بیمه
آخرین اخبار