وزیر بهداشت ابرازامیدواری کرد همکاری بیمه های تکمیلی با وزارت بهداشت تسریع یابد و گفت: وزارت بهداشت 3500 میلیارد ریال از بیمه ها طلب کار است.

به گزارشخبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران، قاضی زاده هاشمی، وزیز بهداشت در دومین نشست کارشناسی مجمع انجمن های گروه پزشکی ایران که عصر پنجشنبه در برج میلاد برگزار شد با اشاره به وضعیت بیمه های تکمیلی گفت:امسال جلسه ای با بیمه های تکمیلی داشتیم و این بیمه ها هیچ بهانه ای برای همکاری با وزارت بهداشت در سال جاری ندارندو امیدواریم بیمه های تکمیلی بکوشند با سرعت بیشتری به وزارت بهداشت کمک کنند. هم اکنون وزارت بهداشت 3500میلیارد ریال از بیمه ها طلبکار است. از طرف دیگر پزشکان طرحی را مجبور کردیم تا در بیمارستانها مشغول به کار شوند و برای خود مطب احداث نکنند.

وی افزود: تمام اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی باید یا در دانشگاه و یا در بخش خصوصی مشغول به کار شوند و افراد جوانی که تازه  وارد این حرفه می شوند باید یکی  از دو را انتخاب کنند. از طرف  دیگر باید شان اجتماعی و اقتصادی پزشکانی که در هیئت علمی دانشگاه ها مشغول به کار هستند، حفظ شود.

وزیر بهداشت  با اشاره به بحث تعرفه ها بیان کرد: در صورتیکه  سازمان نطام پزشکی در مورد تعرفه ها به خوبی عمل می کرد، مجلس نمی توانست با گرفتن امتیاز از سازمان نطام پزشکی این سازمان را تهدید کند ، همچنین باید همکاری وزارت بهداشت و پزشکان دو طرفه باشد هرچند هم اکنون شرایط مردم از نظر احترام بد است اما روز گذشته در کاشان رضایت مردم را از پزشکی مشاهده کردم.

 وزیر بهداشت با اشاره به مالیات پزشکان تصریح کرد: رئیس سازمان نظام پزشکی با حضور من حداقل دو جلسه با وزیر اقتصاد داشت ما طرفدار گرفتن مالیات بیشتر از پزشکان نیستیم و این مسئله ای نیست که ما بخواهیم چشممان را بر روی تخلفات پزشکی و گرفتن مالیات بیشتر از پزشکان ببندیم، اگر انجمن ها حمایت می کردند نیازی به راه اندازی سامانه 1690 نبود. یکی از مشکلات عمده ما نگاه منفی جامعه به سخنان ما است وقتی نگاه می کنم چند تیم باید به کار من نظارت کنند غصه ام می گیرد.
 
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: امسال 2 هزار میلیارد برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده بود که هم اکنون هزار و 100 میلیارد برای همین کتاب تعرفه ها که آن را محکوم می کنید در نظر گرفته شده است. اجرای کتاب تعرفه های 94 براساس آن چه که در انجمن ها به وزارت بهداشت داده بودند 6 هزار میلیارد بار مالی برای دولت در بر داشت و 180 درصد به هزینه دریافتی پزشکان اضافه می شد اما پس از بررسی بیمه ها این میزان تغییر کرد.
 
وی تصریح کرد: انجمن های پزشکی به گونه ای وانمود می کنند که وزارت بهداشت با افزایش تعرفه ها مخالف است. تصورم این است که وزارت بهداشت در مسیر درستی حرکت می کند و اعتبار حوزه پزشکی با گذشته قابل مقایسه نیست.  
 
وی بیان کرد: خوب است هنگامی که نقد می کنیم شفاف تر نقد کنیم در صورتی که انجمن ها حقوق مردم و شهروندان را رعایت کنند مشکلی در زمینه بهداشت نخواهیم داشت و می توان بهتر از گذشته عمل کرد، مردم در مراجعه به مراکز و مجموعه های بهداشتی با احترام روبه رو نمی شوند. در 22 ماه وزارت خود به طور مکرر مصاحبه کردم که بخشی از مردم در زمینه بهداشت مستاصل هستند که بخشی از آن به منفعت طلبی پزشکان باز می گردد.مطمئن باشید فارغ التحصیلان آینده رشته پزشکی با آن چه حاکمیت در زمینه انتخاب رشته در اختیار آن ها قرار می دهد برای جامعه پزشکی در آینده مشکل ایجاد می کند.
 
وزیر بهداشت افزود: انجمن های پزشکی ادعا نکنند که نماینده تمام جامعه پزشکی هستند متاسفیم که در انتخابات نظام پزشکی و انجمن ها هنوز نتوانسته ایم اعتماد پزشکان را جلب کنیم و تنها 5 تا 10 درصد آن ها در این انتخابات شرکت می کنند. 



انتهای پیام/

برچسب ها: وزیربهداشت ، بیمه ، مطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار