با وجود ایمنی و اطمینان بالای فناوری موجود در کپسول فضایی سایوز، خطای انسانی یا یک عامل پنهان دیگر ممکن بود به یک فاجعه در فضا منجر شود.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان حال پس از بازگشت سه فضا‌نورد از ایستگاه فضایی بین‌المللی به بررسی مشکل پیش آمده در کپسول فضایی سایوز ساخت کشور روسیه پرداخته اند. 

گفتنی است، روز قبل از فرود سه فضا نورد مستقر در ایستگاه، کپسول فضایی سایوز که در حال اتصال به بدنه ایستگاه فضایی بین المللی بود به طور ناگهانی موتورهایش روشن شده و در وضعیت آماده باش برای حرکت قرار گرفت. 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، خوشبختانه عملیات روشن شدن کپسول M-26M به سرعت کنترل شده و هیچ خسارتی به کپسول و ایستگاه فضایی وارد نشد. 

کارشناسان سازمان فضایی روسیه به نام Roscosmos به کارشناسان ناسا اطمینان دادند که هیچ نقص فنی در عملکرد کپسول فضایی وجود نداشته و کپسول آماده استفاده برای بازگردندان فضا‌نوردان به زمین است. 

برخی گمانه‌زنی ها حاکی از این است که دستور روشن شدن موتور کپسول به طور اشتباه از سوی مرکز فرماندهی در روسیه صادر شده و نقص فنی وجود نداشته، خوشبختانه پس از یک تاخیر یک ماهه که ناشی از انفجار و سقوط فضا پیمای پیشین M-26M صورت گرفته بود ، 3 فضا نورد در کمال صحت و سلامت توسط کپسول سایوز به زمین بازگشتند. 



انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.