یک استاد دانشگاه گفت‌: هورمون درمانی برای بارور شدن موثر بوده و حدود 30 درصد از جوانان نابارور احتیاج به هورمون درمانی دارند.

دکتر عبدالرسول اکبریان استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در پانلی به بررسی هورمون درمانی‌،  استفاده از داروهایی که برای خانمها از نظر هومونی مجاز است و نیز جلوگیری از بیماریهایی که منجر به نازایی می‌شود می پردازیم گفت‌: در این پانل خانم‌های نیازمند هورمون درمانی ، مصرف داروهای موردنیاز  و... مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌.

وی با اشاره به اینکه هورمون درمانی بیشتر برای خانم‌ها در دوران یائسگی و خانم‌های در معرض پوکی استخوان و نیز رفع گر گرفتگی و مشکلات روحی عصبی کاربرد دارد، افزود‌: هورمون درمانی باید تحت نظر پزشکی و با احتیاط استفاده شود.

وی با بیان اینکه اگر هورمون درمانی به موقع استفاده شود می تواند زندگی با کیفیت تری برای افراد در پی داشته باشد، ادامه داد : هورمون درمانی در جوان‌ترها که دچار بیماریهای ویروسی شده و یا حتی به صورت ژنتیکی قادر به تولید هورمون نباشند کابرد خوبی دارد و از نظر طول زندگی و نیز جلوگیری از پوکی استخوان خیلی کمک کننده است.

وی در پایان با تاکید به اینکه هورمون درمانی در بارور شدن نیز موثر است خاطر نشان کرد‌: حدود 30 درصد از جوانان نابارور احتیاج به هورمون درمانی دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.