مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از اختصاص 2.5 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای زیرساخت های بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهرگفت: از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح های بخش کشاورزی این شهرستان در سال گذشته مبلغ 2.5 میلیارد تومان برای اقتصادی کردن تولید و آماده کردن بسترهای لازم جهت توسعه پایدار و اشتغالزایی مولد تخصیص یافت.

فرزین فرهادی افزود: در دهه ی مبارک فجر سال 1393 کلنگ زنی پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی شالیزارهای روستای ابجر این شهرستان صورت پذیرفت و اکنون با گذشت 3 ماه از زمان اجرای پروژه در هفته جهاد کشاورزی امسال با کوشش تلاش گران جهادکشاورزی مورد افتتاح و به بهره برداری رسیده است

به گفته وی : چهارطرح زیربنایی، تجهیز و نوسازی شالیزار در روستاهای ابجر، پایین‌رستم، پاشاکلا و افراکتی اجرا شده و از منابع ملی نیز فاز اول طرح پوشش بتنی کانال‎های آب‎ زراعی در روستاهای دوک به پایان رسیده و تا پایان تیرماه امسال فاز دوم آن نیز به پایان خواهد رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: سطح زیر کشت برنج این شهرستان درسال زراعی جاری 8هزارو400 هکتار است که 2هزارو600 هکتار آن بصورت مکانیزه کشت شده است.

وی افزود: شهرستان قائم شهر دارای 15هزار و 195 هکتار باغ مرکبات، 150 هکتار کیوی، 500 هکتار سویا، 95 هکتار کلزا، 500 هکتار گندم و 600 هکتار جو و 15 واحد ذخیره سازی و سورتینگ در حال بهره برداری است

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.