4 هزار و 815 روز از اجرای طرح ملی چهار باند کردن محور قائمشهر به تهران می گذرد محوری که هرازگاهی شاهد تصادفات مرگبارو ترافیک های سنگین خودروهای مسافران تهرانی عازم سفربه شهرهای شمالی کشور ومشهد مقدس است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از ساری، این طرح در قالب 4قطعه شامل قطعه اول محور گدوک تا پل سفید به طول 40 کیلومتر ،قطعه دوم محور پل سفید تا جوارم به طول 22 کیلومتر، قطعه سوم محور جوارم تا شیرگاه به طول 5/4 کیلومتر وقطعه چهارم محور شیرگاه تا قائمشهر به طول 18 کیلومتر از سال 80 ساخت آن آغاز شد

فرماندار سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه تونل شماره یک و چهار با پیشرفت 90 درصدی نزدیک به بهره برداری است وتونل 3 باریزش مواجه شدیم وسردهنه مسدود شد وتونل شماره 2 نیز نمی توانیم انجام دهیم.

منصوریان افزود: برای ساخت این پروژه پارسال 80 میلیارد تومان پیش بینی شده بود وتخصیص خوبی داشت وامسال دولت برای پایان طرح 100 میلیارد تومان دیگر در نظر گرفته است

وی علل کندی اجرای این طرح و ترافیک سنگین در محور شیرگاه به زیر آب را محصور شدن جاده از یک طرف ارتفاعات کوه واز یک طرف رودخانه دانست و تعریض جاده امکان پذیر نیست.

راننده تریلر گفت: 35 سال است در اینجا تردد می کنم وخانه من زیرآب است هرروز تریلی ممنوع است.

وی گفت : جاده شانه خاکی ندارد وگنجایش ماشین های که از چهار باند به دوباند می آید را ندارد ودر نتیجه همیشه شاهد ترافیک سنگین وتصادف هستیم.

مسافری که از تهران وارد مازندران شده بود گفت: سالی سه باراز این مسیر برای سفر به مشهد عبور می کنم وهر باریک تا دوساعت در ترافیک سنگین این محور می مانیم مسافری که از قائمشهر به دماوند می رفت هم گفت: جاده ایمنی لازم را ندارد وضیت آسفالت نامناسب است و وبیشتر کامیون ها وماشین های سنگین در این جاده تردد می کنند.

نماینده شرکت ساخت وتوسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور در مازندران با اشاره به اینکه محور سوادکوه درحوزه استحفاظی مازندران از گدوک تا قائمشهر بطول 84 کیلومتر است که از سال 80 عملیات چهار خطه کردن این محور آغاز شده است گفت : تا کنون 71 کیلومتر از این مسیر چهار خطه شده است.

رستمی افزود : 13 کیلومتر اتز این مسیر باقیمانده شامل 3تونل در محور جوارم شیرگاه و2پل بزرگ در این محور ویک بخش مجموعه شهری سرخکلا وبالا زیر آب در شهر باقیمانده است.

وی علت تاخیر در ساخت این طرح ملی را تزریق نشدن به موقع اعتبارات برای اجرای این طرح ودیرشروع کردن چهار خطه کردن این محور اعلام وتصریح کرد : خیلی از استانها سالها قبل آغاز کرده اند وما تازه شروع کردیم وداریم انجام می دهیم.

معاون عمرانی استاداری مازندران نیاز گفت: پارسال برای اجرای این طرح 80میلیارد تومان هزینه شده است وامسال 100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که در صورت تخصیص کامل اعتبارشاهد بهره برداری کامل این محور تا پایان سال 94 خواهیم بود.

نبییان افزود : برای اجرای کامل این طرح به بیش از 150میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا علاوه بر پرداخت مطالبات قبلی، این طرح تا پایان سال به بهره برداری برسد.

فرمانده پلیس را ه مازندران نیز با اشاره به اینکه هم اکنون درمحورهای کندوان ،هراز و کیاسر - سمنان تردد خودروهای سنگین ممنوع است گفت : محور سوادکوه تنها محور تردد کشنده ها ی سنگین کشور است.

سرهنگ محمد نژاد افزود : هم اکنون از تهران تا شهر زیر آب محور چهار خطه است ومشکل ترافیکی وجود ندارد اما از شهر زیر آب به سمت شیرگاه ، جاده باریک، کوهستانی و کم عرض است وترافیک در سه نقطه جوارم که پیچ و شیب دارد وتونل شیرگاه سنگین خواهد شد وحدود 10کلیومتر بار ترافیک وجود دارد.

وی تصریح کرد : با4خطه شدن و جداسازی از ابتدای حوزه گدوک تصادفات رخ به رخ ،انحراف به چپ نداریم وتلفات انسانی کاملا کاهش یافته است.

فرمانده پلیس را ه مازندران گفت : با بهره برداری از این محورها مشکلات ترافیکی حل خواهد شد.

سرهنگ محمد نژاد افزود : در داخل شهر پل سفید نیز ترافیک سنگین خواهد بود که با احداث پل طراحی شده جدید ، مشکلات داخل شهر پل سفید رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد : محور سوادکوه تنها کریدور حمل ونقل کشنده های سنگین (تریلرها وکامیون ها ) با حجم بالای بار ترافیکی است.
 
انتهای پیام/ح
برچسب ها: ملی ، محور ، باند ، مردم ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.