سنندج؛

هشدار اداره کل استاندارد استان کردستان نسبت به تولیدات غیراستاندارد زولبیا و بامیه

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان در این اطلاعیه به مناسبت ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف زولبیا و بامیه، نسبت به تولیدات غیراستاندارد این نوع شیرینی در سطح استان هشدار داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از سنندج، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان دراطلاعیه ای با تبریک ماه مبارک رمضان آمده است: تولیدکنندگان موظفند برای تولید این محصول از روغن های خوراکی دارای نشان استاندارد و مخصوص سرخ کردن که در مقابل حرارت دارای مقاومت بالایی است استفاده کنند در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

در این اطلاعیه همچنین توصیه شده است زولبیا و بامیه و محصولات مشابه، پس از تولید در محیط خنک و در ظروف دارای درپوش برای جلوگیری از آلودگی ثانویه  نگهداری شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در بازرسی های ویژه اداره کل استاندارد کردستان از عرضه کنندگان بامیه و زولبیا نمونه برداری می گردد و در صورت مغایرت با استانداردهای مربوطه با عرضه کنندگان برخورد قانونی خواهد شد.

اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان کردستان در این اطلاعیه همچنین ضمن اخطار به تولید کنندگان غیرمجاز، خواستار استفاده از روغن های دارای نشان استاندارد برای تولید زولبیا و بامیه شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.