دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه از جمع‌آوری هفت میلیارد ریال زکات در سلطانیه خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از زنجان، دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این ماه فرصت مناسبی برای ترویج شعائر دینی و الهی از جمله فریضه زکات است.

احمدی با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام در فریضه زکات تصریح کرد: در همین راستا به دبیری کمیته امداد و با حضور اعضای شورای زکات اقدامات تبلیغی در راستای ترویج این فریضه الهی اقدام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات مشترک با حضور مودیان و مبلغان زکات به منظور ترویج بیش از پیش این سنت حسنه اضافه کرد: همچنین در همین راستا نسبت به برگزاری جلسات شورای زکات به صورت ماهانه در راستای بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های مرتبط اقدام شده است.

دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه با اعلام اینکه در نتیجه اقدامات صورت گرفته طی سال گذشته 7 میلیارد یال زکات در شهرستان سلطانیه جمع‌آوری شد، بیان کرد: 60 درصد این مبلغ در امور نیازمندان و 40 درصد نیز در راستای ساخت پروژه‌های عام‌المفعه هزینه شد.

احمدی با اشاره به اینکه در نتیجه زکات جمع‌آوری شده 29 باب سرویس بهداشتی و حمام در شهرستان برای نیازمندان ساخته شد، تصریح کرد: همچنین از همین محل 30 فقره کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان نیازمند اعطا شد.

وی به مبلغ زکات جمع‌آوری شده طی سال جاری و اقدامات صورت گرفته در سه ماه گذشته از سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: در نتیجه تلاش‌های صورت گرفته امسال یک میلیارد و 700 میلیون ریال زکات در شهرستان سلطانیه جمع‌آوری شده است.

دبیر شورای زکات شهرستان سلطانیه با بیان اینکه به منظور بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان در این ماه مبارک نسبت به اعزام تعدادی مبلغ به مناطق مختلف شهرستان برای تبلیغ فریضه زکات اقدام شده است، افزود: با توجه به اعتمادی به روحانیون بین مردم وجود دارد، تبلیغ زکات از سوی این افراد تاثیر بسزایی در افزایش مشارکت مردم خواهد داشت.



انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.