رئیس کمیته آموزش عالی مجلس گفت: علی‌رغم تذکرات فراوان در خصوص جلوگیری از توسعه بی رویه آموزش‌های کمی همچنان شاهد بی توجهی مسئولان هستیم.

دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نگرانی در خصوص وضعیت‌ فعلی حوزه آموزش عالی بخصوص تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: در حال حاضر آموزش عالی با زخم‌های عمیق و ساختاری مواجه است، زخم‌هایی که تا برای آن تفکری کارشناسی شده از روی دلسوزی صورت نگیرد کاری از پیش نخواهیم برد.

وی با بیان اینکه ساماندهی این حوزه چه در بخش دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: توسعه  کمی در طی سالهای اخیر شرایطی را بوجود آورده است که گریز از آن در شرایط فعلی توان بالایی می‌خواهد.

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین وزارت علوم باید تمهیداتی در این زمینه ایجاد کنند، افزود: موج فارغ‌التحصیلان مقاطع ارشد، دکتری در راه است و این در حالی است که جامعه هنوز جایگاه شغلی لازم را برای کاشناسان ایجاد نکرده است و این دغدغه‌ روز به روز قوت می‌گیرد.

هروی یادآور شد: نحوه پذیرش در دانشگاه‌ها و هدایت درسی نیازمند بازنگری است، به گونه‌ای که آمار صحیحی از تعداد دانشجویان مقاطع ارشد و دکتری در دست نیست و چنین شرایطی برای سلامت علمی کشور بسیار تاسف بار است.

وی در پایان اضافه کرد: ما سعی داریم با بازدیدهای سرزده و پیگیری نیازها و مطالبات علمی و آموزشی کشور زمینه بروز مجدد مشکلات کنونی این حوزه را برطرف سازیم.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
دانشگاه آزاد واحد بروجرد قرار بود سال تحصیلی نودوسه نودو چهار هجده نفر در روانشناسی بالینی پذیرش داشته باشد ولی نود نفر پذیرش کرد
آخرین اخبار