آیت الله علم الهدی گفت : مهمترین شاخصه شخصیت دکتر چمران شجاعت و غیرتمندی او بوده که با تمام وجود از طریق علم و دانش توانست تاکتیک های خاص نظامی برای دفاع از مردم کشورش پیاده کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، آیت الله علم الهدی در آستانه ی روز گرامی داشت بسیج اساتید در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع بیش از 200 استاد بسیجی دانشگاهها افزود: امروز اساتید فرهیخته بسیجی باید مانند شهید چمران با غیرت و مردانگی از ارزشهای دینی و انقلابی و اصول نظام که امروز دشمن در دانشگاه دستاویز قرارداده است دفاع کنند.

وی با بیان اینکه امروز در موقعیت خاص جنگ نرم و تهاجم فرهنگی قرار داریم و نوک پیکان حمله دشمن دانشگاهها را هدف قرارداده است افزود: شما اساتید با اندیشه و تعهد مرزبان فکر و اندیشه پاک نسل جوان هستید تا درسایه یک تربیت دینی و اخلاقی درست افرادی را در دانشگاهها تربیت و پرورش دهید که بتوانند سکان دار فردای کشور باشند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت حرف اول و آخر در دانشگاه توسط استاد زده می شود حتی جاهایی که یک گروه دانشجویی غوغا سالار فضای علمی دانشگاه را دچار تشنج می کنند بازهم چنان چه دقیق مسئله رابازبینی کنیم خواهیم دید که عده ای استاد کج اندیش و غیردینی جریان راهدایت می کنند و دراین مکان جریانهای سیاسی ضدنظام هم خود یک جریان پیش برنده است.

امام جمعه مشهد در پایان خیلی جدی از اساتید خواست که چون در درون دانشگاه قراردارند نسبت به مسائل فرهنگی دانشگاه که دچار بحران شده نگاه عادی نداشته باشند و همواره خطر را جدی بگیرند و از سلامت سنگر علم و دانش جوانان مسلمان ایرانی پاسداری کنند.

در ابتدای این مراسم دکتر سهراب صلاحی رییس بسیج استید کشور طی سخنانی شرایط حساس کشورمان را به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی مورد ارزیابی قرار داد و ازتمامی اساتید فرهیخته خواست که کاملا در تمام امور چشم به دهان مقام معظم رهبری داشته باشند و با پیروی آگاهانه از جانشین ولی فقیه زمان همواره موجبات عزت و سربلندی کشور را فراهم آورده و با حمایت های درست از مسلمانان یمن به سمت تشکیل و تمدن نوین اسلامی گام بردارند.

همچنین در این مراسم از سایت اساتید بسیج دانشگاه فردوسی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.