رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: بسیاری از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم نگاه تک بعدی و یا کوتاه مدت به رسانه است که نتیجه اش مشکلات و بحران های اجتماعی است که مشاهده می کنیم.

بدترین آفت در رسانه های ما خودسانسوری است/ امروز وظیفه مهم رسانه ها حاکمیت اخلاق است
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا عارف" در پنجمین و آخرین نشست چالش های رفع خشونت در رسانه ها که عصر امروز دوشنبه 25 خرداد در محل بنیاد امید ایرانیان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: دومین سال فعالیت دولت تدبیر و امید تمام شد و وارد سال سوم گردید از آن ها نیز تشکر می کنم به خاطر این که در چنین شرایطی برنامه هایشان را اجرایی کردند.  
 
وی ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری امیدوارم بتوانیم امور کشور را دنبال کرد. 
 
عارف افزود: یکی از بحث هایی که پیشنهاد دهنده آن جمهوری اسلامی ایران بود مسئله جهان عاری از خشونت بود. 
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: در چهار نشست قبلی به بحث های مهمی پرداخته شد و در جلسه چهارم پیشنهاد شد که با توجه به اهمیت رسانه ها یک نشستی برای رفع خشونت انجام شد. 
 
وی با بیان این که رسانه یک ابزار برای اطلاع رسانی است خاطر نشان کرد: امروزه رسانه یک بستر است و در افزایش خشونت از آن استفاده می شود.  
 
عارف ادامه داد: آن چه که امروز به نظر می رسد به آن نیاز داریم حاکمیت اخلاق است که وظیفه مهم رسانه ها می باشد. 
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم نگاه تک بعدی و یا کوتاه مدت به رسانه است که نتیجش مشکلات و بحران های اجتماعی است که مشاهده می کنیم.  
 
وی با اشاره به افزایش آمار طلاق و اعتیاد در جامعه گفت: شاید اگر رسانه های ما وظیفه ملی خودشان را با یک رویکرد فرهنگی زودتر انجام می دادند وضعیت بهتر از این می شد.  
 
عارف خاطر نشان کرد: وضعیت اسفیتی که الان در جامعه حاکم است باید دید که چه قدر رسانه های ملی و سایر رسانه ها در جهت آرامش روانی کار می کنند.  
 
رئیس بنیاد امید ایرانیان اظهار کرد: با توجه به نامگذاری که 27 آذر انجام شد باید ببینیم که چه کار می خواهیم بکنیم. 
 
وی با تشکر از شورای رسانه بنیاد امید ایرانیان اظهار داشت: بخش رسانه بخش مظلومی است چرا که کوچکترین اختلاف سلیقه نتیجه اش بستن یک رسانه می شود. 
 
عارف با بیان این که برای نوشتن یک مطلب در رسانه خبرنگار نباید دستش بلرزد اظهار داشت: بدترین آفت در رسانه های ما خودسانسوری است که باید با این مسائل برخورد شود که البته بنیاد امید ایرانیان آمادگی این کار را دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار