کوثری در دیدار «فرناندو پونس مارکز»:

تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان امام‌خمینی(ره) از تجارب مهم جنگ تحمیلی است

رئیس کمیته دفاعی مجلس تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) را یکی از تجارب مهم جنگ تحمیلی دانست و گفت: حضور گسترده مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از موقعیت‌ها تعیین‌کننده و مؤثر بود و امروز نیز حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و دفاعی و اقتصادی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

به گزارش حوزه پارلمان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، «فرناندو پونس مارکز» رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک امروز (دوشنبه)‌ با اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، کوثری با ابراز خرسندی از حضور هیأت مکزیکی در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این قبیل دیدارها فرصت مغتنمی جهت تبادل‌نظر و گفت‌وگو در زمینه‌های مختلف به شمار آمده و بستر مناسبی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و دیدگاه‌های دو کشور فراهم خواهد آورد.

وی با اشاره به تجارب کشورمان در جنگ تحمیلی هشت ساله تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در طی این هشت سال تجارب ارزشمندی در عرصه‌های مختلف دفاعی کسب کرده که این امر جهش عظیمی در زمینه مسائل دفاعی و امنیتی کشورمان ایجاد نموده است.

رئیس کمیته دفاعی مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از عرصه‌های دفاعی و امنیتی دستاوردهای مهمی کسب کرده است.

کوثری در همین راستا، تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان حضرت امام‌خمینی (ره) را یکی از تجارب مهم جنگ تحمیلی دانست و افزود: حضور گسترده مردم در طول هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از موقعیت‌ها تعیین‌کننده و مؤثر بود و امروز نیز حضور مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و دفاعی و اقتصادی تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز است.

وی در ادامه با ابراز تأسف نسبت به اوضاع کنونی منطقه و اعمال وحشیانه گروه‌های تروریستی تکفیری، گروهک تروریستی داعش را دست‌پرورده آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان دانست.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت همکاری‌های علمی با مکزیک تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و مکزیک می‌توانند در زمینه‌های علمی و تکنولوژی با یکدیگر تبادل و همکاری داشته باشند، زیرا علم و تکنولوژی متعلق به همه ملت‌هاست.

«فرناندو پونس مارکز» رئیس کمیسیون دفاع ملی مجلس سنای مکزیک در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران و گفت‌وگو و مذاکره با مقامات سیاسی و پارلمانی کشورمان، ابراز امیدواری کرد که این قبیل دیدارها در توسعه مناسبات پارلمانی و نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در پایان خواستار همکاری دو کشور در صنعت هوا و فضا و بهره‌گیری از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در این زمینه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار